Za preplnené vlaky do Komárna môže podľa RegioJetu nečinnosť ministerstva

884
0
ZDIEĽAŤ

Bratislava 16. decembra (TASR) – Za preplnené vlaky na trase Bratislava – Komárno môže podľa súkromného dopravcu RegioJet dlhodobá nečinnosť ministerstva dopravy. Dopravca dnes takto reagoval na kritiku zo strany ministerstva, ktoré uviedlo, že RegioJet má podľa posledných kontrol vo viac ako v polovici sledovaných vlakoch na trase menšiu kapacitu, ako by mal mať. Rezort preto spoločnosť vyzval, aby sa cestujúcim za svoje zlyhanie verejne ospravedlnila a urýchlene urobila nápravu.

„Ministerstvo dopravy nehovorí vo svojom vyhlásení pravdu. Navyše postupuje nefér a v rozpore so štvrtkovými (15. 12.) rokovaniami, kde sa obe strany zhodli na ďalších krokoch,“ uviedol hovorca spoločnosti RegioJet Aleš Ondrůj.

Ministerstvo totiž podľa dopravcu dlhodobo odmietalo navýšiť objednané kapacity súprav na trase Bratislava – Komárno. „To má ako objednávateľ povinnosť a je to uvedené aj v článku 8 zmluvy,“ zdôraznil. Tento článok ministerstvo podľa dopravcu neplnilo, a preto vznikla situácia, keď sú vlaky na trase preplnené a nestačia prepravovať cestujúcich.

Zároveň podľa Ondrůja ministerstvo dopravy nekoná férovo a „snaží sa citeľne poškodiť RegioJet“. „Vo štvrtok prebehlo rokovanie zástupcov RegioJet a ministerstva dopravy, kde RegioJet prezentoval návrh riešenia a informoval ministerstvo o pripravenosti nasadiť dodatočné súpravy na preplnené vlaky,“ opísal hovorca. Obe strany sa podľa neho zhodli na ďalšom postupe, ale ministerstvo dnes vydalo vyhlásenie, aj keď vie, že spoločnosť situáciu rieši.

Ondrůj pripomenul, že dopravca prišiel počas posledných šiestich mesiacov o tri súpravy z dvanástich. „Ani jedna nehoda nebola vinou RegioJetu. Celková škoda je viac než 4 milióny eur,“ vyčíslil.

RegioJet sa pritom podľa hovorcu zaviazal v zmluve nasadzovať 10 súprav na tejto trase. Ďalšie dve súpravy mali slúžiť ako minimálna prevádzková záloha. Pre navýšenie kapacít zo strany ministerstva súhlasil dopravca podľa Ondrůja v roku 2015 s každodennou prevádzkou všetkých 12 súprav bez zálohy.

„Vyšli sme tak v ústrety prianiu ministerstva. Toto ale nie je možné, prevádzka bez záloh nie je stabilná,“ upozornil. V prípade štátneho dopravcu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) pritom ministerstvo podľa Ondrůja toleruje a platí prevádzkovú zálohu aj do výšky 30 až 40 %.

„RegioJet je opakovane pripravený kedykoľvek sa ospravedlniť a ospravedlňuje sa cestujúcim za nepohodlie a akékoľvek komplikácie,“ dodal hovorca spoločnosti. Tie si firma podľa neho dlhodobo uvedomuje, a preto od roku 2015 upozorňuje na nutnosť posilnenia počtu súprav.

BEZ KOMENTÁRA

ZANECHAŤ ODPOVEĎ