Jazda v motorovej jednotke 861 v osobnom vlaku Os 9411 Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s.
O trati
Železničná trať Humenné – Stakčín (v cestovnom poriadku pre verejnosť označená ako železničná trať číslo 196) je jednokoľajná železničná trať na Slovensku, ktorá spája Humenné so Stakčínom cez Sninu.
Číslo trate: | ŽSR – 196 |
Správca: | Železnice Slovenskej republiky |
Trasa: | Humenné – Stakčín |
Otvorenie trate: | 30.11.1909 |
Rozchod: | 1 435 mm |
História trate
V roku 1909 bola vydaná koncesia na trať vychádzajúcej zo stanice MÁV v Humennom a smerujúcej cez Dlhé nad Cirochou do Stakčína, bola udelená nariadením MO č. 78587/908.IX.12 dr. Eugenovi Rudnyanszkému a stavebnej firme Gfrerer, Schoch a Grossmann z Budapešti. Uvažovalo sa pritom aj o predĺžení trate po Ruské (dnes vysídlená obec v ochrannom pásme vodárenskej nádrže Starina) v dĺžke 28 km. Na trase predĺženia v roku 1910 urobili verejnoprávnu obchôdzku a v roku 1913 došlo dokonca i k jej úprave. Kvôli 1. svetovej vojny sa však stavba nerealizovala.
Výstavba trate, vedúcej popri toku rieky Cirocha nebola náročná a okrem 86 mostov a priepustov neboli nutné väčšie zemné práce. Náklady na výstavbu dosiahli 3 460 000 korún a prví cestujúci sa po trati odviezli 30. novembra 1909.
Stanice a zastávky na trati
- Humenné– križovatka s traťou 191 (Michaľany – Łupków) a 193 (Prešov – Humenné)
- Humenné mesto
- Hažín nad Cirochou
- Kamenica nad Cirochou
- Kamenica nad Cirochoudvor
- Modra nad Cirochou
- Dlhé nad Cirochou
- Dlhé nad Cirochouobec
- Belá nad Cirochou
- Snina predmestie
- Snina mesto
- Snina
- Stakčín
Zdroj: wikipedia.org, vlaky.net