Trať ŽSR 190 Slovenské Nové Mesto- Košice

1286
2
ZDIEĽAŤ

Jazda v oosobnom vlaku Os 8818 Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s.  v elektrickom rušni radu 163. 

Radenie vlaku

Rušeň 163 + 2x osobný vozeň Bdmpeer +3x osobný vozeň Bdgteer.

 SNM_KE2

Železničná trať Košice – Slovenské Nové Mesto (v cestovnom poriadku pre verejnosť označená ako železničná trať číslo 190) je elektrifikovaná dvojkoľajná železničná trať na Slovensku, ktorá spája Košice a hraničný prechod Čierna nad Tisou. Je súčasťou V. koridoru a patrí medzi dôležité trate.

Číslo trate: ŽSR 190

Správca: Železnice Slovenskej republiky

Trasa: Slovenské Nové Mesto – Trebišov, Sátoraljaújhely  – Kalša –

Rozchod: 1435 mm

Elektrifikácia: 3 kV =

SNM_KE1

 Z histórie trate

Trať bola budovaná ako pokračovanie Košicko-bohumínskej železnice, uvedenej do prevádzky v roku 1872.

Otváranie jednotlivých úsekov:

  • 1. 1872: Michaľany– Slovenské Nové Mesto

Zdvojkoľajňovanie trate:

  • 1953 úsek Michaľany – Kuzmice
  • 1954 úsek Kuzmice – Ruskov
  • 1955 úsek Ruskov – Košice

Elektrifikácia trate:

  • 12. 1961: úsek Nižná Myšľa – Čerhov
  • 1. 1962: úsek Košice – Nižná Myšľa

SNM_KE3

Stanice na trati

  • Slovenské Nové Mesto– odbočka do maďarského mesta Nové Mesto pod Šiatrom (Sátoraljaújhely)
  • Čerhovnz
  • Michaľany– križovatka s traťou 191 (Michaľany – Lupków)
  • Kuzmice
  • výhybňa Slivník odbočka Kalša – Trebišov
  • Kalšaz
  • Slanec
  • Ruskov
  • Bohdanovcez
  • Vyšná Myšľaz
  • Nižná Myšľa
  • Krásna nad Hornádom
  • Košicepredmestie z
  • Košice(hl. stanica) – križovatka s traťou 160 (Zvolen – Košice), 169 (Košice – Hidasnémeti) a 180 (Žilina – Košice)

KE_SNM4

2 KOMENTÁRE

    • Dobry den,

      pravdupovediac neviem. Filmovali sme to uz davnejsie a medzitym sme boli na inych tratiach, takze naozaj neviem…

ZANECHAŤ ODPOVEĎ