Jazda v oosobnom vlaku Os 8818 Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. v elektrickom rušni radu 163.
Radenie vlaku
Rušeň 163 + 2x osobný vozeň Bdmpeer +3x osobný vozeň Bdgteer.
Železničná trať Košice – Slovenské Nové Mesto (v cestovnom poriadku pre verejnosť označená ako železničná trať číslo 190) je elektrifikovaná dvojkoľajná železničná trať na Slovensku, ktorá spája Košice a hraničný prechod Čierna nad Tisou. Je súčasťou V. koridoru a patrí medzi dôležité trate.
Číslo trate: ŽSR 190
Správca: Železnice Slovenskej republiky
Trasa: Slovenské Nové Mesto – Trebišov, Sátoraljaújhely – Kalša –
Rozchod: 1435 mm
Elektrifikácia: 3 kV =
Z histórie trate
Trať bola budovaná ako pokračovanie Košicko-bohumínskej železnice, uvedenej do prevádzky v roku 1872.
Otváranie jednotlivých úsekov:
- 1. 1872: Michaľany– Slovenské Nové Mesto
Zdvojkoľajňovanie trate:
- 1953 úsek Michaľany – Kuzmice
- 1954 úsek Kuzmice – Ruskov
- 1955 úsek Ruskov – Košice
Elektrifikácia trate:
- 12. 1961: úsek Nižná Myšľa – Čerhov
- 1. 1962: úsek Košice – Nižná Myšľa
Stanice na trati
- Slovenské Nové Mesto– odbočka do maďarského mesta Nové Mesto pod Šiatrom (Sátoraljaújhely)
- Čerhovnz
- Michaľany– križovatka s traťou 191 (Michaľany – Lupków)
- Kuzmice
- výhybňa Slivník odbočka Kalša – Trebišov
- Kalšaz
- Slanec
- Ruskov
- Bohdanovcez
- Vyšná Myšľaz
- Nižná Myšľa
- Krásna nad Hornádom
- Košicepredmestie z
- Košice(hl. stanica) – križovatka s traťou 160 (Zvolen – Košice), 169 (Košice – Hidasnémeti) a 180 (Žilina – Košice)
Velice pekne video. Jak podle popisovane trati mezi vyhybnou Slivnik a staniciNizna Mysla vede tra elektrizovana jednokolejka, to je Sirokorozchodna trat?
Dobry den,
pravdupovediac neviem. Filmovali sme to uz davnejsie a medzitym sme boli na inych tratiach, takze naozaj neviem…