Jazda v osobnom vlaku Os 8811 Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. v elektrickom rušni radu 163.
Radenie vlaku
Rušeň 163 + 5x osobný vozeň Bdgteer
O trati
Železničná trať Košice – Slovenské Nové Mesto (v cestovnom poriadku pre verejnosť označená ako železničná trať číslo 190) je elektrifikovaná dvojkoľajná železničná trať na Slovensku, ktorá spája Košice a hraničný prechod Čierna nad Tisou. Je súčasťou V. koridoru a patrí medzi dôležité trate.
Číslo trate: | ŽSR – 190 |
Správca: | Železnice Slovenskej republiky |
Trasa: | Košice – Kalša – Trebišov, Sátoraljaújhely – Slovenské N. M. – Čierna nad Tisou |
Rozchod: | 1 435 mm |
Elektrifikácia: | 3 kV = |
Z histórie trate
Trať bola budovaná ako pokračovanie Košicko-bohumínskej železnice, uvedenej do prevádzky v roku 1872.
Otváranie jednotlivých úsekov:
- 1. 1872: Michaľany– Slovenské Nové Mesto
- 8.1872: úsek Slovenské Nové Mesto – Čierna nad Tisou
Zdvojkoľajňovanie trate:
- 1953 úsek Michaľany – Kuzmice
- 1954 úsek Kuzmice – Ruskov
- 1955 úsek Ruskov – Košice
- 1951 úsek Čierna nad Tisou – Michaľany
- 1953 úsek Michaľany – Kuzmice
Elektrifikácia trate
- 12. 1961: úsek Nižná Myšľa – Čerhov
- 1. 1962: úsek Košice – Nižná Myšľa
- 7. 1962: úsek Čerhov – Čierna nad Tisou
Stanice na trati
- Košice – križovatka s traťou 160 (Zvolen – Košice), 169 (Košice – Hidasnémeti) a 180 (Žilina – Košice)
- Košice predmestie
- Krásna nad Hornádom
- Nižná Myšľa
- Vyšná Myšľa
- Bohdanovce
- Ruskov
- Slanec
- Kalša
- výhybňa Slivník (odbočka Kalša – Trebišov)
- Kuzmice
- Michaľany– križovatka s traťou 191 (Michaľany – Lupków)
- Čerhov
- Slovenské Nové Mesto– odbočka do maďarského mesta Nové Mesto pod Šiatrom (Sátoraljaújhely)
- Borša
- Streda nad Bodrogom
- Somotor
- Veľký Horeš
- Pribeník
- Dobrá
- Bielz
- Čierna nad Tisou zastávka
- Čierna nad Tisou
Zdroj: wikipedia.org, vlaky.net