Trať ŽSR 190 Čierna nad Tisou- Slovenské Nové Mesto

2122
1

Jazda v oosobnom vlaku Os 8818 Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s.  v elektrickom rušni radu 163. 

Radenie vlaku

Rušeň 163 + 2x osobný vozeň Bdmpeer +3x osobný vozeň Bdgteer.

CNT_SNM2

 

Železničná trať Čierna nad Tisou- Slovenské Nové Mesto (v cestovnom poriadku pre verejnosť označená ako železničná trať číslo 190) je elektrifikovaná dvojkoľajná železničná trať na Slovensku, ktorá spája Košice a hraničný prechod Čierna nad Tisou. Je súčasťou V. koridoru a patrí medzi dôležité trate.
Číslo trate: ŽSR 190

Správca: Železnice Slovenskej republiky

Trasa: Čierna nad TisouSlovenské Nové Mesto

Rozchod: 1435 mm

Elektrifikácia: 3 kV =

CNT_SNM3

Z histórie trate

Trať bola budovaná ako pokračovanie Košicko-bohumínskej železnice, uvedenej do prevádzky v roku 1872.

Odovzdávanie jednotlivých úsekov do prevádzky :
úsek Slovenské Nové Mesto – Čierna nad Tisou 25.8.1872
Zdvojkoľajňovanie trate :
úsek Čierna nad Tisou – Michaľany rok 1951
úsek Michaľany – Kuzmice rok 1953
Elektrifikácia trate :
úsek Čerhov – Čierna nad Tisou 1.7.1962

CNT_SNM4

Stanice na trati

  • Čierna nad Tisou
  • Čierna nad Tisouzastávka
  • Bielz
  • Dobrá
  • Pribeník
  • Veľký Horeš
  • Somotornz
  • Streda nad Bodrogom
  • Boršaz
  • Slovenské Nové Mesto– odbočka do maďarského mesta Nové Mesto pod Šiatrom (Sátoraljaújhely)
728*90

1 komentár

  1. Pokud si dobře vzpomínám, tak stanice Pribeník se dříve jmenovala Kráľovsky Chlmec a stanice Streda nad Bodrogom je nejníže položenou stanicí na Slovensku a zároveň i v bývalém Československu. Je to tak?

Napísať odpoveď pre Jiří Kratochvíl Zrušenie odpovede

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.