Jazda v oosobnom vlaku Os 8818 Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. v elektrickom rušni radu 163.
Radenie vlaku
Rušeň 163 + 2x osobný vozeň Bdmpeer +3x osobný vozeň Bdgteer.
Železničná trať Čierna nad Tisou- Slovenské Nové Mesto (v cestovnom poriadku pre verejnosť označená ako železničná trať číslo 190) je elektrifikovaná dvojkoľajná železničná trať na Slovensku, ktorá spája Košice a hraničný prechod Čierna nad Tisou. Je súčasťou V. koridoru a patrí medzi dôležité trate.
Číslo trate: ŽSR 190
Správca: Železnice Slovenskej republiky
Trasa: Čierna nad Tisou– Slovenské Nové Mesto
Rozchod: 1435 mm
Elektrifikácia: 3 kV =
Z histórie trate
Trať bola budovaná ako pokračovanie Košicko-bohumínskej železnice, uvedenej do prevádzky v roku 1872.
Odovzdávanie jednotlivých úsekov do prevádzky :
úsek Slovenské Nové Mesto – Čierna nad Tisou 25.8.1872
Zdvojkoľajňovanie trate :
úsek Čierna nad Tisou – Michaľany rok 1951
úsek Michaľany – Kuzmice rok 1953
Elektrifikácia trate :
úsek Čerhov – Čierna nad Tisou 1.7.1962
Stanice na trati
- Čierna nad Tisou
- Čierna nad Tisouzastávka
- Bielz
- Dobrá
- Pribeník
- Veľký Horeš
- Somotornz
- Streda nad Bodrogom
- Boršaz
- Slovenské Nové Mesto– odbočka do maďarského mesta Nové Mesto pod Šiatrom (Sátoraljaújhely)
Pokud si dobře vzpomínám, tak stanice Pribeník se dříve jmenovala Kráľovsky Chlmec a stanice Streda nad Bodrogom je nejníže položenou stanicí na Slovensku a zároveň i v bývalém Československu. Je to tak?