Jazda v osobnom vlaku Os 8818 Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. v elektrickom rušni radu 163.
Radenie vlaku
Rušeň 163 + 2x osobný vozeň Bdmpeer + 3x osobný vozeň Bdgteer
O trati
Železničná trať Košice – Čierna nad Tisou (v cestovnom poriadku pre verejnosť označená ako železničná trať číslo 190) je elektrifikovaná dvojkoľajná železničná trať na Slovensku, ktorá spája Košice a hraničný prechod Čierna nad Tisou. Je súčasťou V. koridoru a patrí medzi dôležité trate.
Číslo trate: | ŽSR – 190 |
Správca: | Železnice Slovenskej republiky |
Trasa: | Čierna nad Tisou – Kalša – Trebišov – Sátoraljaújhely – Slovenské Nové Mesto – Košice, |
Rozchod: | 1 435 mm |
Elektrifikácia: | 3 kV = |
Z histórie trate
Trať bola budovaná ako pokračovanie Košicko-bohumínskej železnice, uvedenej do prevádzky v roku 1872.
Otváranie jednotlivých úsekov:
• 7. 1. 1872: Michaľany – Slovenské Nové Mesto
• 25.8.1872: úsek Slovenské Nové Mesto – Čierna nad Tisou
Zdvojkoľajňovanie trate:
• 1953 úsek Michaľany – Kuzmice
• 1954 úsek Kuzmice – Ruskov
• 1955 úsek Ruskov – Košice
• 1951 úsek Čierna nad Tisou – Michaľany
• 1953 úsek Michaľany – Kuzmice rok
Elektrifikácia trate:
• 19. 12. 1961: úsek Nižná Myšľa – Čerhov
• 18. 1. 1962: úsek Košice – Nižná Myšľa
• 1. 7. 1962: úsek Čerhov – Čierna nad Tisou
Stanice a zastávky na trati
• Čierna nad Tisou
• Čierna nad Tisou zastávka
• Biel
• Dobrá
• Pribeník
• Veľký Horeš
• Somotor
• Streda nad Bodrogom
• Borša
• Slovenské Nové Mesto – odbočka do maďarského mesta Nové Mesto pod Šiatrom (Sátoraljaújhely)
• Čerhov
• Michaľany – križovatka s traťou 191 (Michaľany – Lupków)
• Kuzmice
• výhybňa Slivník odbočka Kalša – Trebišov
• Kalša
• Slanec
• Ruskov
• Bohdanovce
• Vyšná Myšľa
• Nižná Myšľa
• Krásna nad Hornádom
• Košice predmestie
• Košice (hl. stanica) – križovatka s traťou 160 (Zvolen – Košice), 169 (Košice – Hidasnémeti) a 180 (Žilina – Košice)
Zdroj: wikipedia.org, vlaky.net