Jazda v regionálnom expresnom vlaku REx 1785 Hnilec Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s.
Radenie vlaku
Rušeň 757 + 2x osobný vozeň Bee + vozeň BDsee + osobný vozeň Bee
O trati
Železničná trať Banská Bystrica – Červená Skala (v cestovnom poriadku pre verejnosť označená ako železničná trať číslo 172) je jednokoľajná neelektrifikovaná železničná trať na Slovensku, ktorá spája Banskú Bystricu a Červenú Skalu. Je súčasťou prepojenia Zvolen – Banská Bystrica – Margecany – Košice.
Číslo trate: ŽSR 172
Správca: Železnice Slovenskej republiky
Trasa: Banská Bystrica – Červená Skala
Rozchod: 1435 mm
Z histórie trate
Trať je súčasťou tzv. stredoslovenskej transverzály a tvorí časť spojenia medzi Košicko-bohumínskou železnicou (Margecany) s dôležitým dopravným uzlom vo Zvolene. Zároveň spája trať Červená Skala – Margecany s traťou Vrútky – Zvolen údolím Hrona.
Železničné spojenie bolo vybudované v troch etapách. Prvý bol sprevádzkovaný úsek z Banskej Bystrice (kde končila trať zo Zvolena) k podbrezovskej železiarni 26. júla 1884. Po Brezno bola trať predĺžená 15. decembra 1895 a úsek po Červenú Skalu až 28. novembra 1903.
Stanice a zastávky na trati
• Banská Bystrica – osobná stanica – nadväzuje na trať 170 (Vrútky – Zvolen)
• Šalková
• Slovenská Ľupča-Príboj
• Slovenská Ľupča
• Lučatín
• Medzibrod
• Brusno kúpele
• Nemecká
• Dubová
• Predajná
• Lopej
• Podbrezová
• Chvatimech
• Valaská
• Brezno – križovatka s traťou 174 (Brezno – Jesenské)
• Brezno mesto
• Brezno-Halny
• Bujakovo zastávka
• Gašparovo
• Beňuš
• Bacúch
• Polomka
• Závadka nad Hronom obec
• Heľpa
• Pohorelá
• Pohorelská Maša
• Nová Maša
• Vaľkovňa
• Červená Skala – križovatka s traťou 173 (Červená Skala – Margecany)
Zdroj: wikipedia.org, vlaky.net