Jazda v osobnom vlaku Os 4809 Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s.
Radenie vlaku
Elektrický rušeň typu 240 + osobný vozeň Bt + osobný vozeň BDs + osobný vozeň B
O trati
Železničná trať Nové Zámky – Komárom (v cestovnom poriadku pre verejnosť označená ako železničná trať číslo 135) je železničná trať na Slovensku, ktorá spája Nové Zámky a maďarské pohraničné mesto Komárom cez Komárno.
Číslo trate: | ŽSR – 135 |
Správca: | Železnice Slovenskej republiky |
Trasa: | Nové Zámky- Komárno |
Rozchod: | 1 435 mm |
História trate
Komárno ako dôležitý prístav na Dunaji bol na uhorskú železnicu napojený traťou z Bratislavy 17. novembra 1896. Rozvoj dopravy si v roku 1910 vyžiadal vybudovanie lokálnej trate do Nových Zámkov, kadiaľ viedla významná spojnica Viedeň – Bratislava – Budapešť. Úsek prekonával mostom Dunaj a končil v maďarskom Komárome. V tomto roku sa v meste vybudovala aj nová železničná stanica, vzdialená od pôvodnej asi 150 m, ktorá 10. mája 1910 privítala prvých cestujúcich. Na trati bola 24. mája 1972 dokončená elektrifikácia a v súčasnosti slúži najmä na prímestskú a nákladnú dopravu.
Stanice a zastávky na trati
- Nové Zámky– križovatka s traťou 130 (Bratislava – Štúrovo), 140 (N. Zámky – Prievidza), 150 (N. Zámky – Zvolen) a 151 (N. Zámky – Zlaté Moravce)
- Bajč
- Hurbanovo
- Chotín
- Komárno zriaďovacia stanica, zostava a rozraďovanie nákladných vlakov, odovzdaná v r. 1994, prevádzka ukončená v r. 2009.
- Komárno– križovatka s traťou 131 (Bratislava – Komárno)