Trať ŽSR 130 Bratislava – Štúrovo

1281
1
ZDIEĽAŤ

Jazda v EC vlaku 273 Metropolitan Českých dráh, ktoré na trati spolupracujú so Železničnou spoločnosťou Slovensko, a.s. 

Radenie vlaku

Elektrický trojsystémový rušeň 380 + 1x vozeň Bdpee  + osobný vozeň Bee + 3x osobný vozeň Bdpee + 1x Bmz + 1x Bbdgmee + 1x WRmee + 1x Apee.

Údaje o trati

Železničná trať Bratislava – Štúrovo (v cestovnom poriadku pre verejnosť označená ako železničná trať číslo 130) je elektrifikovaná dvojkoľajná železničná trať na Slovensku, ktorá spája Bratislavu a Štúrovo a pokračuje na Budapešť. Trať je súčasťou Paneurópskeho dopravného koridoru č. 4., spájajúceho Drážďany a Istanbul.

Číslo trate: ŽSR – 130
Správca: Železnice Slovenskej republiky
Trasa: Bratislava – Štúrovo
Rozchod: 1 435 mm  
Elektrifikácia: 25 kV 50 Hz        

Z histórie trate

Trať Bratislava – Štúrovo patrí ku kľúčovým úsekom v sieti ŽSR. Od sprevádzkovania 16. decembra 1850 patrila k najstarším a najdôležitejším tratiam v Rakúsko-Uhorsku, no i v strednej Európe, pretože spájala Viedeň a Budapešť.

Železnica z mesta Marchegg bola do Bratislavy dokončená už 10. augusta 1848 a od roku 1846 bol v prevádzke i maďarský úsek z Budapešti po Vác. Prepojenie sa budovalo juhom Slovenska a vytvorilo spojnicu dvoch najdôležitejších miest monarchie.

Druhá koľaj pribudla do roku 1904 a elektrická trakcia v roku 1969.

Trať je v Bratislave napojená na úseky z Viedne i Brna, ktorými prichádzajú medzinárodné spoje, pokračujúce do Budapešti i Belehradu. Vnútroštátne rýchliky využívajú najmä úsek po Nové Zámky, kde časť končí a časť pokračuje do Banskej Bystrice či Košíc.

(Zdroj: wikipedia.org a vlaky.net)

Stanice a zastávky

  • Bratislava hlavná stanica– križovatka s traťou 100 (BA – DNV – Marchegg (ÖBB)), 110 (BA – Kúty – Břeclav), 120 (BA – Žilina), 132 (BA – Rajka) a 607 (BA hl. stanica – Nové mesto)
  • Bratislava-Vinohrady
  • Bratislava-Vajnory
  • Ivanka pri Dunaji
  • Bernolákovo
  • Veľký Biel
  • Senec
  • Reca
  • Pusté Úľany
  • Sládkovičovo
  • Galanta– križovatka s traťou 133 (Leopoldov – Galanta)
  • Topoľnica
  • Šaľa– križovatka s traťou 134 (Šaľa – Neded)
  • Trnovec nad Váhom
  • Jatov
  • Tvrdošovce
  • Palárikovo
  • Ľudovítov
  • Nové Zámky– križovatka s traťou 135 (N. Zámky – Komárno), 140 (N. Zámky – Prievidza), 150 (N. Zámky – Zvolen) a 151 (N. Zámky – Zlaté Moravce)
  • Dvory nad Žitavou
  • Pribeta
  • Strekov
  • Nová Vieska
  • Gbelce
  • Mužla
  • Štúrovo– križovatka s traťou 152 (Štúrovo – Levice)

1 komentár

  1. Vnútroštátne rýchliky využívajú najmä úsek po Nové Zámky, kde časť končí a časť pokračuje do Banskej Bystrice či Košíc.
    Uvedená časť je zle napísaná, lebo vnútroštátne rýchliky smer B.Bystrica resp. Košice v stanici Palárikovo plynule prechádzajú na trať do Šurian. Mimo Nových Zámkov !!!

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.