Jazda v EC vlaku 273 Metropolitan Českých dráh, ktoré na trati spolupracujú so Železničnou spoločnosťou Slovensko, a.s.
Radenie vlaku
Elektrický trojsystémový rušeň 380 + 1x vozeň Bdpee + osobný vozeň Bee + 3x osobný vozeň Bdpee + 1x Bmz + 1x Bbdgmee + 1x WRmee + 1x Apee.
Údaje o trati
Železničná trať Bratislava – Štúrovo (v cestovnom poriadku pre verejnosť označená ako železničná trať číslo 130) je elektrifikovaná dvojkoľajná železničná trať na Slovensku, ktorá spája Bratislavu a Štúrovo a pokračuje na Budapešť. Trať je súčasťou Paneurópskeho dopravného koridoru č. 4., spájajúceho Drážďany a Istanbul.
Číslo trate: | ŽSR – 130 |
Správca: | Železnice Slovenskej republiky |
Trasa: | Bratislava – Štúrovo |
Rozchod: | 1 435 mm |
Elektrifikácia: | 25 kV 50 Hz |
Z histórie trate
Trať Bratislava – Štúrovo patrí ku kľúčovým úsekom v sieti ŽSR. Od sprevádzkovania 16. decembra 1850 patrila k najstarším a najdôležitejším tratiam v Rakúsko-Uhorsku, no i v strednej Európe, pretože spájala Viedeň a Budapešť.
Železnica z mesta Marchegg bola do Bratislavy dokončená už 10. augusta 1848 a od roku 1846 bol v prevádzke i maďarský úsek z Budapešti po Vác. Prepojenie sa budovalo juhom Slovenska a vytvorilo spojnicu dvoch najdôležitejších miest monarchie.
Druhá koľaj pribudla do roku 1904 a elektrická trakcia v roku 1969.
Trať je v Bratislave napojená na úseky z Viedne i Brna, ktorými prichádzajú medzinárodné spoje, pokračujúce do Budapešti i Belehradu. Vnútroštátne rýchliky využívajú najmä úsek po Nové Zámky, kde časť končí a časť pokračuje do Banskej Bystrice či Košíc.
(Zdroj: wikipedia.org a vlaky.net)
Stanice a zastávky
- Bratislava hlavná stanica– križovatka s traťou 100 (BA – DNV – Marchegg (ÖBB)), 110 (BA – Kúty – Břeclav), 120 (BA – Žilina), 132 (BA – Rajka) a 607 (BA hl. stanica – Nové mesto)
- Bratislava-Vinohrady
- Bratislava-Vajnory
- Ivanka pri Dunaji
- Bernolákovo
- Veľký Biel
- Senec
- Reca
- Pusté Úľany
- Sládkovičovo
- Galanta– križovatka s traťou 133 (Leopoldov – Galanta)
- Topoľnica
- Šaľa– križovatka s traťou 134 (Šaľa – Neded)
- Trnovec nad Váhom
- Jatov
- Tvrdošovce
- Palárikovo
- Ľudovítov
- Nové Zámky– križovatka s traťou 135 (N. Zámky – Komárno), 140 (N. Zámky – Prievidza), 150 (N. Zámky – Zvolen) a 151 (N. Zámky – Zlaté Moravce)
- Dvory nad Žitavou
- Pribeta
- Strekov
- Nová Vieska
- Gbelce
- Mužla
- Štúrovo– križovatka s traťou 152 (Štúrovo – Levice)
Vnútroštátne rýchliky využívajú najmä úsek po Nové Zámky, kde časť končí a časť pokračuje do Banskej Bystrice či Košíc.
Uvedená časť je zle napísaná, lebo vnútroštátne rýchliky smer B.Bystrica resp. Košice v stanici Palárikovo plynule prechádzajú na trať do Šurian. Mimo Nových Zámkov !!!