Jazda v osobnom vlaku Os 3181 a Os 3111 Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. v osobnej veľkopriestorovej motorovej jednotke radu 811.
O trati
Železničná trať Nové Mesto nad Váhom – Veselí nad Moravou (slovenská časť je v slovenskom cestovnom poriadku pre verejnosť označená ako železničná trať číslo 121, česká časť v českom cestovnom poriadku 343) je železničná trať na Slovensku a v Česku, ktorá spája Nové Mesto nad Váhom a Veselí nad Moravou cez Vrbovce.
Celá trať má dĺžku 67,9 km, z toho úsek Nové Mesto nad Váhom – Vrbovce (štátna hranica) meria 44 km. Hornatý kraj slovensko-moravského pohraničia sťažoval budovanie dopravných prepojení a preto sa železničná trať otvárala po úsekoch; v roku 1927 po Myjavu, 1. septembra 1929 až do Nového Mesta nad Váhom. Trasa cez Biele Karpaty si vyžiadala vybudovať 3 tunely, 5 veľkých viaduktov a takmer polovica dĺžky je vedená v oblúkoch.
Trať Vrbovce- Nové Mesto nad Váhom je stavebným klenotom, zasadená do krásneho horského prostredia. Celkom 42 % dĺžky je vedenej v oblúkoch, maximálnych sklonov 13,8 ‰ má však takmer 18 % trate.
Číslo trate: | ŽSR – 121 |
Správca: | Železnice Slovenskej republiky |
Trasa: | Vrbovce- Nové Mesto nad Váhom |
Rozchod: | 1 435 mm |
História trate
Výstavba celej 67,9 km dlhej trate stála 283 miliónov Korún československých a bola najväčšou investíciou štátu v 20-tych rokoch v rámci výstavby železníc ČSR. Plánované prepojenie Myjavy na trať Jablonica – Brezová pod Bradlom sa pre vysoké náklady, vojnový konflikt a zložité terénne a geologické podmienky už nerealizovalo.
Stanice a zastávky na trati
- Vrbovce
- Vrbovcezastávka
- Brestovec
- Myjava
- Poriadie
- Paprad
- Stará Turá
- Vaďovce
- Hrachovište
- Višňové
- Čachtice
- Nové Mesto nad Váhom– trať 120 (Bratislava – Žilina)
[…] 499 sme chvíľu kopírovali železničnú trať č. 121 z Nového Mesta n. Váhom do Vrboviec (a ďalej do Veselí n. Moravou). Tá sa v 20. rokoch […]