Trať ŽSR 120 Trnava- Trenčín

2359
2

Jazda v rýchliku Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. R 605 (Dargov) v elektrickom rušni radu 362.

Radenie vlaku

Rušeň 362 + vozeň Aeer61 + vozeň Apeer61 + vozeň WRRmeer61 + vozeň BDshmeer + 3x vozeň Beer61 + 4x vozeň Bmpeer61.

Číslo trate: ŽSR – 120
Správca: Železnice Slovenskej republiky
Trasa: Trnava – Trenčín
Rozchod: 1 435 mm
Elektrifikácia: Napájacia sústava – striedavý prúd 25 kV 50 Hz

Železničná trať Trnava – Trenčín je súčasťou trate Bratislava- Žilina (tiež Považská železnica, v cestovnom poriadku je pre verejnosť označená ako železničná trať číslo 120). Ide o elektrifikovanú dvojkoľajnú železničnú trať na Slovensku, ktorá spája Trnavu a Trenčín a je súčasťou V. medzinárodného dopravného koridoru.

Z histórie trate

V roku 1856 historici zaznamenali prvé snahy o vybudovanie Považskej železnice. 1. mája 1873 oficiálne spustili premávku parnej železnice na úseku Bratislava – Trnava. 2. júna 1876 bol otvorený úsek po Nové Mesto nad Váhom a 1. mája 1878 bol dokončený úsek po Trenčín.

Zaujímavosti

Dvojkoľajný železničný tunel Turecký vrch sa nachádza na železničnom koridore č. V Bratislava – Žilina – Košice – Čierna nad Tisou, v medzistaničnom úseku Nové Mesto nad Váhom – Trenčianske Bohuslavice, v novom železničnom kilometri 102,485 – 104,260.
Tunel je v podstate preložkou bývalej železničnej trate, ktorá obchádzala masív Tureckého vrchu v jeho úbočí v súbehu s cestou I. triedy I/61 a Biskupickým kanálom rieky Váh. Preložku trate bolo nutné uskutočniť kvôli nevyhovujúcim smerovým pomerom bývalej železničnej trate (rýchlosť len 80 km/h) pre požadovanú rýchlosť 160 km/h.

Celková dĺžka tunela Turecký vrch v osi je 1775 m, razená časť má dĺžku 1740m.

Turecký vrch má nadmorskú výšku 346,3 m n.m. Je prírodnou rezerváciu od roku 1984 s výmerou 30,4 ha.

Modernizácia úsekov trate 120

 

Úsek Dĺžka Začiatok výstavby Uvedenie
do prevádzky
Trnava – Nové Mesto nad Váhom
Trnava (mimo) – Piešťany (mimo) 33 km október 2004 marec 2008
Piešťany (vrátane) – Nové Mesto nad Váhom (vrátane) 20 km marec 2006 marec 2009
Nové Mesto nad Váhom – Trenčín
Nové Mesto nad Váhom (mimo) – Trenčianske Bohuslavice (mimo) 4,5 km september 2009 máj 2013
Trenčianske Bohuslavice (vrátane) – Zlatovce (mimo) 12,9 km september 2009 máj 2013
Zlatovce (vrátane) – Trenčianska Teplá (mimo) 12,2 km október 2012 predpoklad január 2016

2 KOMENTÁRE

  1. Hezké video z tratě Trnava – Trenčín. Jedná se vlastně již o druhé video na tomto webu. To první bylo ještě s jízdou po starém mostě přes řeku Váh mezi stanicemi Zlatovce a Trenčín. Je toto „staré“ video někdo v archívu?

    • Áno, je to pravda. Pôvodné videá z trate 120 je možné vidieť na Daily Motion, nakoľko u nás sme ich nahradili novšími.

      Pekný deň.

Napísať odpoveď pre red Zrušenie odpovede

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.