Jazda v rýchliku Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. R 605 (Dargov) v elektrickom rušni radu 362.
Radenie vlaku
Rušeň 362 + vozeň Aeer61 + vozeň Apeer61 + vozeň WRRmeer61 + vozeň BDshmeer + 3x vozeň Beer61 + 4x vozeň Bmpeer61.
Číslo trate: | ŽSR – 120 |
Správca: | Železnice Slovenskej republiky |
Trasa: | Trnava – Trenčín |
Rozchod: | 1 435 mm |
Elektrifikácia: | Napájacia sústava – striedavý prúd 25 kV 50 Hz |
Železničná trať Trnava – Trenčín je súčasťou trate Bratislava- Žilina (tiež Považská železnica, v cestovnom poriadku je pre verejnosť označená ako železničná trať číslo 120). Ide o elektrifikovanú dvojkoľajnú železničnú trať na Slovensku, ktorá spája Trnavu a Trenčín a je súčasťou V. medzinárodného dopravného koridoru.
Z histórie trate
V roku 1856 historici zaznamenali prvé snahy o vybudovanie Považskej železnice. 1. mája 1873 oficiálne spustili premávku parnej železnice na úseku Bratislava – Trnava. 2. júna 1876 bol otvorený úsek po Nové Mesto nad Váhom a 1. mája 1878 bol dokončený úsek po Trenčín.
Zaujímavosti
Dvojkoľajný železničný tunel Turecký vrch sa nachádza na železničnom koridore č. V Bratislava – Žilina – Košice – Čierna nad Tisou, v medzistaničnom úseku Nové Mesto nad Váhom – Trenčianske Bohuslavice, v novom železničnom kilometri 102,485 – 104,260.
Tunel je v podstate preložkou bývalej železničnej trate, ktorá obchádzala masív Tureckého vrchu v jeho úbočí v súbehu s cestou I. triedy I/61 a Biskupickým kanálom rieky Váh. Preložku trate bolo nutné uskutočniť kvôli nevyhovujúcim smerovým pomerom bývalej železničnej trate (rýchlosť len 80 km/h) pre požadovanú rýchlosť 160 km/h.
Celková dĺžka tunela Turecký vrch v osi je 1775 m, razená časť má dĺžku 1740m.
Turecký vrch má nadmorskú výšku 346,3 m n.m. Je prírodnou rezerváciu od roku 1984 s výmerou 30,4 ha.
Modernizácia úsekov trate 120
Úsek | Dĺžka | Začiatok výstavby | Uvedenie do prevádzky |
|
Trnava – Nové Mesto nad Váhom | ||||
Trnava (mimo) – Piešťany (mimo) | 33 km | október 2004 | marec 2008 | |
Piešťany (vrátane) – Nové Mesto nad Váhom (vrátane) | 20 km | marec 2006 | marec 2009 | |
Nové Mesto nad Váhom – Trenčín | ||||
Nové Mesto nad Váhom (mimo) – Trenčianske Bohuslavice (mimo) | 4,5 km | september 2009 | máj 2013 | |
Trenčianske Bohuslavice (vrátane) – Zlatovce (mimo) | 12,9 km | september 2009 | máj 2013 | |
Zlatovce (vrátane) – Trenčianska Teplá (mimo) | 12,2 km | október 2012 | predpoklad január 2016 |
Hezké video z tratě Trnava – Trenčín. Jedná se vlastně již o druhé video na tomto webu. To první bylo ještě s jízdou po starém mostě přes řeku Váh mezi stanicemi Zlatovce a Trenčín. Je toto „staré“ video někdo v archívu?
Áno, je to pravda. Pôvodné videá z trate 120 je možné vidieť na Daily Motion, nakoľko u nás sme ich nahradili novšími.
Pekný deň.