Jazda v rýchliku Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. R 605 (Dargov) v elektrickom rušni radu 362.
Radenie vlaku
Rušeň 362 + vozeň Aeer61 + vozeň Apeer61 + vozeň WRRmeer61 + vozeň BDshmeer + 3x vozeň Beer61 + 4x vozeň Bmpeer61.
Číslo trate: | ŽSR – 120 |
Správca: | Železnice Slovenskej republiky |
Trasa: | Trenčín – Žilina |
Rozchod: | 1 435 mm |
Elektrifikácia: | striedavý prúd 25 kV 50 Hz |
Železničná trať Trenčín – Žilina je súčasťou trate Bratislava- Žilina (tiež Považská železnica, v cestovnom poriadku je pre verejnosť označená ako železničná trať číslo 120). Ide o elektrifikovanú dvojkoľajnú železničnú trať na Slovensku, ktorá spája Trenčín a Žilinu a je súčasťou V. medzinárodného dopravného koridoru.
Z histórie trati
V roku 1856 historici zaznamenali prvé snahy o vybudovanie Považskej železnice. 1. novembra 1883 bol sprevádzkovaný úsek do Žiliny. Trať končila na stanici Nová Žilina – terajšia Žilina zriaďovacia stanica; s hlavnou stanicou, kde mala zastávku Košicko-bohumínska železnica bola prepojená až neskôr. V rokoch 1911 – 1912 zdvojkoľajnili úsek Hričov – Žilina a spojku Nová Žilina – Žilina.
Modernizácia úsekov trate 120 Trenčín – Žilina
úsek | dlžka | Začiatok výstavby | uvedenie do prevádzky |
|
Trenčín – Púchov | ||||
Trenčianska Teplá (vrátane) – Ilava (mimo) | 11,4 km | november 2009 | júl 2014 | |
Ilava (vrátane) – Beluša (mimo) | 12,2 km | november 2009 | júl 2014 | |
Beluša (vrátane) – Púchov (vrátane) | 9,7 km | júl 2012 | predpoklad apríl2015 | |
Púchov – Žilina | ||||
Púchov (mimo) – Považská Teplá (vrátane) | 15,8 km | 2015 | 2018 | |
Považská Teplá (mimo) – Žilina (mimo) | 22,7 km | január 2014 | január 2017 |
Stanice a zastávky
- Trenčín – križovatka s traťou 143
- Opatová nad Váhom
- Trenčianska Teplá – križovatka s traťou 122, 123 a 124
- Dubnica nad Váhom
- Ilava
- Košeca
- Ladce
- Beluša
- Dolné Kočkovce
- Púchov
- Nosice
- Milochov
- Považská Bystrica
- Považská Teplá
- Plevník-Drienové
- Predmier
- Bytča
- Dolný Hričov
- Horný Hričov
- Žilina – križovatka s traťou 126, 127 a 180
Zdroj: wikipedia.org, vlaky.net
Zajímavé video. Usuzuji, že vzniklo ještě před 1. srpnem 2015, jelikož je zde zachycen styk napájecích systémů 25 kV střídavých a 3 kV stejnosměrných ještě v úseku Dolné Kočkovce – Púchov. Od 1.8.2015 již tento styk neexistuje, stanice Púchov je napájena střídavým proudem 25 kV 50 Hz a naopak vznikly dva nové provizorní styky ve směru na Povážskou Bystrici a ve směru na Horní Lideč.
Jiři. To muselo byť natočene niekedy teraz, par mesiacov dozadu. Lebo Považskú Bystricu začali modernizovať až v tomto roku, aj Trenčín dokončili až niekedy v lete tohoto roku. A ešte som si všimol ten skúšobnz vlak s meracím vagónom pevných trakčných vedení SŽDC v Žiline s Siemens Vectronom Lokotrain. A to robili niekedy na jeseň. Keď skúšali trať medzi Žilinu a Považskú Teplu na rýchlosť 160 Km/h.
Pavol: Tak to sem dali nové video – tohle je sem dávané až 22.12.2017. To staré bude asi někde v archívu.