Jazda vo vlaku EC 280 Jan Jesenius Českých dráh, ktoré spolupracujú so Železničnou spoločnosťou Slovensko, a.s. v univerzálnom elektrickom rušni radu 380.
Radenie vlaku
Rušeň 380 + vozeň Apee+ reštauračný vozeň WRmee + osobný/služebný vozeň Bbdgmee + vozeň Bee + 3x vozeň BPee + vozeň Bdpee.
Železničná trať Bratislava – Kúty – Břeclav (v cestovnom poriadku pre verejnosť označená ako železničná trať číslo 110) je elektrifikovaná dvojkoľajná železničná trať na Slovensku, ktorá spája Bratislavu a český Břeclav. Trať je súčasťou Paneurópskeho dopravného koridoru č. 4., spájajúceho Drážďany a Istanbul.
Číslo trate: ŽSR 110
Správca: ŽSR
Trasa: Bratislava – Kúty
Rozchod: 1435 mm
Elektrifikácia: 25 kV 50 Hz
Z histórie trate
Už od roku 1848 viedla trať z Bratislavy do Devínskej Novej Vsi, Marcheggu a Gänserndorfu v Rakúsku, kde sa spájala s traťou Viedeň – Břeclav, vybudovanou už v roku 1839. Trať medzi Bratislavou a Břeclavou budovali až v rokoch 1889 – 1891, kedy Železničná spoločnosť Moravskej doliny vybudovala úsek z Devínskej Novej Vsi do Skalice.
Trať bola dokončená vybudovaním úseku Kúty – Brodské – Břeclav v roku 1900, kedy dokončili most cez Moravu.
Po prvej svetovej vojne bola na celom úseku vybudovaná druhá koľaj a trať bola v roku 1967 ako prvá na Slovensku elektrifikovaná napäťovou sústavou 25kV, 50Hz.
Na Záhorí bola prvá elektrifikovaná trať na Slovensku z Bratislavy cez Kúty a Brodské do Břeclavi, a to už v roku 1967. Trať z Kútov na Trnavu elektrifikovali roku 1982, trať Kúty – Holíč – Hodonín je pre čiastočnú dopravu elektrifikovaná od roku 1983. Tak sú všetky frekventované trate elektrifikované, bočné železnice majú motorovú vlakovú prevádzku. Prevádzka na trati Dev. Jazero – Stupava pre neefektívnosť a rozvoj autobusovej dopravy po roku 1960 pre osobnú dopravu zanikla. Dostavbou spojenia z Plav. Mikuláša do Jablonice by zlacnela doprava z cementárne v Rohožníku a odbremenila by sa aj trať Bratislava – Kúty pre osobnú i nákladnú dopravu.
Stanice na trati
- Bratislava (hl. stanica) – križovatka s traťou 100 (BA – DNV – Marchegg), 120 (BA – Žilina), 130 (BA – Štúrovo),132 (BA – Rajka) a 607 (BA hl. stanica – Nové mesto)
- Bratislava-Železná studienka
- Bratislava-Lamač
- Devínska Nová Ves– križovatka s traťou 110 (BA – DNV – Marchegg)
- Devínske Jazero
- Zohor– križovatka s traťou 113 (Zohor – Záhorská Ves)
- Plavecký Štvrtok
- Malacky
- Veľké Leváre
- Závod
- Moravský Ján
- Sekule
- Kúty– križovatka s traťou 114 (Kúty – Skalica – Sudoměřice SŽDC) a 116 (Kúty – Trnava)
- hraničný priechod
- Brodské
Zajimava trat, uz ji mam nekolikrat projetou. Jen je skoda, ze je zde zaznamenana pouze jizda Bratislava – Kuty, dale do Breclavi jiz jizda zaznamenana neni. Pritom podle Cestovneho poriadku ZSR trat 110 vede az doBreclavi, byt z Kutu je to zaroven trat 250 SZDC.