Sviatok pre železničných nadšencov. ČD vypravia retro expres s Kyklopom

308
0
ZDIEĽAŤ

Praha 14. november  (idnes.cz) – Prototyp najrýchlejšieho českého dieselového rušňa sa vráti na koľaje a zvezie po dlhej dobe cestujúcich. České dráhy sa rozhodli nasadiť stroj na špeciálnu retro súpravu medzi Prahou a Ostravou.

 

czech_raildays_2015_cd_759_kyklop_11

Historický expres Ostravan pôjde jediný deň: 26. októbra medzi Prahou a Ostravou. Dopravca si chce jazdou pripomenúť tohtoročné výročie 70 rokov od začatia prevádzky vlaku Ostravan. České dráhy tak rozšíria ponuku svojich prevažne parných nostalgických vlakov aj na „mladšiu“ dobu 70. a 80. rokov.

t499_zzo

Druhý prototyp na zkušebním okruhu při oslavách v roce 1983

Špeciálna jazda vyjde cestujúcich na 1 590 českých korún v druhej triede. To je síce výrazne viac, než koľko dnes zaplatia za spiatočný cestovný lístok medzi Prahou a Ostravou, dopravca ale láka okrem jazdy historickou súpravou aj na netradičné zážitky.

1024px-lokomotivy

Na cestujúcich čakajú rýchlikové vozidlá zo 70. rokov, v druhej triede s koženkovými poťahmi, v prvej triede s plyšom. Tie nie sú pre cestujúcich na niektorých trasách až takou raritou, České dráhy tieto vozidlá stále používajú, aj keď väčšinou už bez koženky, napríklad na rýchlikoch Praha – Luhačovice alebo Plzeň – Brno.

czech_raildays_2015_cd_759_kyklop_02

Okrem dobových uniforiem čaká cestujúcich aj retro ponuka v jedálenskom vozni: na raňajky si cestujúci môžu dať praženicu na cibuľke s pečivom alebo párok s horčicou. Menu k večeri sa skladá z krupicovej polievky s vajcom, srbského rebierka s varenou ryžou
a Metro dezertu.

czech_raildays_2015_cd_759_kyklop_08

Kyklop jazdil na čele Ostravana pri svojich skúškach v polovici 70. rokov, nikdy ale nebol nasadený do pravidelnej prevádzky. „Fanúšikovia železníc a techniky budú mať jedinečnú príležitosť vrátiť sa v čase najmenej o 40 rokov a zaobstarať si unikátne fotografie s dobovým nádychom,“ dodal hovorca Českých dráh Petr Šťáhlavský.

czech_raildays_2015_cd_759_kyklop_15

Súprava zájde až do areálu Dolní Vítkovice, kde budú mať cestujúci v cene cestovného lístka aj vstup do všetkých tunajších atrakcií.

czech_raildays_2015_cd_759_kyklop_16

Ostravan vyšiel na trať medzi hlavným mestom a Ostravou prvýkrát 6. mája 1946, cesta vtedy trvala necelých päť hodín. Dnes Pendolino cestu zvládne za 3 hodiny, priemerná rýchlosť tak stúpla zo 75 na 120 kilometrov za hodinu.

czech_raildays_2015_cd_759_kyklop_13

 

Foto: wikipedia.org

BEZ KOMENTÁRA

ZANECHAŤ ODPOVEĎ