Švajčiari obmedzujú staničný rozhlas, hlási len oneskorenie a mimoriadnosti

192
0
ZDIEĽAŤ

Bern 24. marec (iDnes.cz) – Švajčiarske železnice SBB skúšobne obmedzili na prvej trati hlásenia staničného rozhlasu. Ľudia podľa nich už nepotrebujú hlásiť každý prípoj. Za svoj nezvyčajný krok však čelia kritike zo strany niektorých politikov. V Česku by chcela hlukovú záťaž na staniciach znížiť aj Správa železničnej dopravnej cesty.

SBB o zmene informovali na svojich stránkach. Na trati z Zürichu do Sankt Gallenu prestali hlásiť v staničnej hale pravidelné príchody a odchody vlakov a oznamujú v železničnom rozhlase iba mimoriadnosti, teda meškanie či zmenu nástupišťa či koľaje, na ktorú má vlak prísť. Ak je všetko, ako má byť, rozhlas mlčí. Hlásenie o príchode vlaku je počuť len na nástupišti, ku ktorému vlak príde.

Už od novembra pritom na rovnakej trase prestal personál hlásiť prípoje vlakov, či na akej strane majú cestujúci vystúpiť aj priamo vo vlakových súpravách. Zmenu SBB vysvetľujú tým, že v množstve informácií o vlakoch nemusia cestujúci započuť dôležité oznámenia o meškaní či zmene nástupišťa alebo koľaje. Argumentujú aj radom aplikácií v mobilných telefónoch, ktoré cestujúcich o aktuálnom prevádzkovom stave na železnici informujú.

Krok švajčiarskych železníc vyvolal v krajine aj kritiku zo strany niektorých politikov. SBB sa chce rozhodnúť na konci apríla, či sa stanice stíšia v celej krajine.

V Česku mierne znížila Správa železničnej dopravnej cesty (SŽDC) počty hlásení už pred tromi rokmi. Jej snahou je obmedziť ich na najmenšiu možnú mieru. Ďalšie prípadné obmedzovanie rozsahu hlásení však podľa hovorkyne SŽDC Kataríny Šubovej naráža na požiadavky prepravcov a priania cestujúcich.

„Snahou SŽDC je obmedziť hlásenie len na nevyhnutné informácie, ktoré cestujúcemu zaistia jednoduchú orientáciu v železničnej stanici a poskytne mu dostatok informácií o mimoriadnostiach, ako sú meškanie vlaku, jazda odklonom či mimoriadne zastavenie alebo o prejdení vlaku v stanici,“ povedala Šubová.

Správca železnice tiež žiada o európske dotácie na projekt, ktorý má prepojiť jej prevádzkové aplikácie s mobilnými aplikáciami. Tie by ukazovali aktuálny čas odchodu z akejkoľvek zastávky. Už dnes sú bežne dostupné na webe, napríklad všetky odchodové a príjazdové tabule alebo aplikácia sledujúca prevádzku osobných vlakov v sieti SŽDC.

BEZ KOMENTÁRA

ZANECHAŤ ODPOVEĎ