RegioJet sa sporí so ZSSK o čakanie prípojov na meškajúce vlaky

511
0
ZDIEĽAŤ

Bratislava 8. mája (TASR) – Vzájomné čakanie nadväzujúcich prípojov na meškajúce vlaky – o to sa najnovšie sporí súkromný železničný dopravca RegioJet so štátnym dopravcom Železničnou spoločnosťou Slovensko, a.s. (ZSSK).
Súkromný RegioJet tvrdí, že má záujem dohodnúť sa so zástupcami ZSSK na nadviazaní spolupráce pri zabezpečení prípojov medzi vlakmi. „Veď je absolútny nezmysel, aby sa našim spoločným zákazníkom takto znepríjemnilo cestovanie a naše vlaky na seba pre meškania, ktoré vznikajú z dôvodu výluk na trati či iných vonkajších neovplyvniteľných okolností, nenadväzovali,“ apeloval majiteľ firmy Radim Jančura.
Situácia sa podľa dopravcu pravidelne opakuje najmä pri večernom spoji RegioJetu z Bratislavy, ktorý prichádza do Košíc o 22.43 h a posledný vlak z Košíc do Humenného odchádza o 23.04 h. „Pokiaľ chytí RegioJet z Bratislavy na trati dlhej takmer 500 kilometrov mierne meškanie, regionálny vlak ZSSK odíde bez týchto cestujúcich,“ uviedol dopravca.

Ž
Jančura dodal, že osobne už dvakrát cez SMS správy žiadal generálneho riaditeľa ZSSK Pavla Gábora o stretnutie a vyriešenie tejto situácie. „ZSSK nedostala od súkromného dopravcu požiadavku ani ponuku rokovať o téme prípojovosti vlakov,“ reagovala hovorkyňa spoločnosti Jana Morháčová. Obvinenia, že neriešia meškania súkromného dopravcu, sa firma podľa jej slov dozvedela z médií.
Generálny riaditeľ ZSSK Gábor dostal síce dve SMS správy od Jančuru, tri dni pred a dva dni po parlamentných voľbách, ale ani jedna neobsahovala tému prípojov. „Ak majiteľ tejto spoločnosti namiesto provokačných SMS správ a atakov voči ZSSK v médiách príde s racionálnymi návrhmi na zlepšenie ponuky cestujúcim, riešenie budeme hľadať. Aby boli spokojní všetci, ktorí využívajú kombináciu verejných a žltých vlakov,“ konštatoval Gábor.
V mnohých odborných otázkach sa ZSSK podľa slov Morháčovej s RegioJetom v doterajšej praxi dohodla. A naopak doplnila, že súkromný dopravca doteraz neprispôsobuje jazdu vlastných vlakov prevádzkovým anomáliám iných dopravcov, ani pri tvorbe cestovných poriadkov nezohľadňuje vlaky iných dopravcov. „Sám tak zásadne prispieva k diskomfortu cestujúcich na slovenskom trhu verejnej železničnej dopravy,“ doplnila hovorkyňa ZSSK.

BEZ KOMENTÁRA

ZANECHAŤ ODPOVEĎ