Pokračuje modernizácia železničného úseku Budapešť Rákos – Hatvan

270
0
ZDIEĽAŤ

Budapešť 8. január (Railway Gazette) – Práce na modernizácii a reštrukturalizácii úseku Budapešť Rákos – Hatvan na hlavnej trase Budapešť – Miškolc sa majú začať počas februára a dokončiť sa majú do 31. decembra 2020. Trať tvorí súčasť celoeurópskeho koridoru V. a rieši aj významnú prímestskú dopravu.

V decembri bola uzatvorená zmluva vo výške 62 miliárd maďarských forintov, ktorá pokrýva modernizáciu úseku trate Rákos – Gödöllő v dĺžke 25 km, s konzorciom firiem Strabag Vasútépítő a Belfry PE, zatiaľ čo Swietelsky Vasúttechnika získal zmluvu vo výške 65 miliárd forintov, ktorá pokrýva modernizáciu úseku Gödöllő – Hatvan v dĺžke 27 km.

Projekt spravuje národná infraštruktúrna agentúra Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő a financuje sa z eurofondového nástroja Spájame Európu a Operačného programu integrovanej dopravy.

Traťové a elektrifikačné zariadenia na dvojkoľajnej trati sa zrekonštruujú, nainštalujú sa protihlukové bariéry, postavia tri preklenovacie mosty a výška platform bude štandardizovaná na výšku 550 mm. Po dokončení rekonštrukcie budú môcť vlaky jazdiť rýchlosťou až 160 km/h, hoci zakrivenie na niektorých úsekoch spôsobí trvalé obmedzenia rýchlosti na 100 km/h alebo 120 km/h.

Projekt zahŕňa prestavbu stanice Gödöllő a dve dodatočné trate, ktoré budú pridané pre dokončovacie služby z Budapešti, vďaka čomu sa zvýši počet platforiem na šesť. Terminál miestnej linky HÉV trate číslo H8 má byť prestavaný a umiestnený na novom mieste, aby sa cestujúcim umožnil prestup na hlavné ťahy.

Neskoršia fáza programu by zahŕňala inštaláciu úrovne 2 ETCS, ktorá sa má obstarávať separátne.

BEZ KOMENTÁRA

ZANECHAŤ ODPOVEĎ