Po požiari rušňa sprísňuje ZSSK kontroly všetkých rušňov radu 240

331
0

Bratislava 24. septembra (TASR) – Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vykoná okamžité kontroly rušňov radu 240 nad rámec pravidelnej údržby. Podľa hovorcu spoločnosti Tomáša Kováča ich prikázalo vedenie spoločnosti po tom, ako pred niekoľkými dňami horel takýto rušeň na trati Galanta – Šaľa.

„Dnes má ZSSK v prevádzke 42 týchto rušňov. Vyrobené boli v rokoch 1968 – 1970. Za posledných päť rokov na nich dymila alebo horela elektroinštalácia desaťkrát,“ uviedol Kováč.

Podľa jeho slov prebehnú okamžité komisionálne prehliadky všetkých týchto rušňov a v prípade akýchkoľvek pochybností o technickom stave bude dané vozidlo okamžite odstavené z prevádzky. „S okamžitou platnosťou nariaďujem vykonať na všetkých hnacích koľajových vozidlách radu 240 komisionálne prehliadky na technický stav vozidla,“ zdôraznil predseda predstavenstva ZSSK Filip Hlubocký.

Zamerané majú byť predovšetkým na kontrolu elektrovýzbroje rušňov, tiež napríklad na zabezpečenie komplexnej čistoty. Prebehne aj komplexná funkčná skúška rušňov a ich súčastí pred uvedením do prevádzky. Zároveň riaditeľ ZSSK nariadil urýchlené vyraďovanie najviac problémových rušňov a následné zabezpečenie ich náhrady aj za cenu zníženia stavu a dostupnosti zálohových vozidiel.

„Vo všeobecnosti moderné rušne na nemoderné trate nepatria. Sú príliš drahé a rýchle na to, aby sme ich nasadzovali na pomalú trať, ktorej technické parametre nám takýto rušeň nad mieru opotrebovávajú. To sa teraz bude musieť zmeniť,“ doplnil riaditeľ úseku prevádzky ZSSK Michal Vereš.

V súlade s aktuálnym plánom vyraďovania počíta ZSSK s vyradením približne 13 kusov rušňov radu 240 na prelome rokov 2018/2019. „Stratégia, ktorú sme prijali v roku 2016, hovorí, že v roku 2025 plánuje mať ZSSK o 222 menej vozňov a 124 rušňov ako dnes. V roku 2025 však podľa stratégie ZSSK najazdí o 3,95 milióna kilometrov viac ako dnes a prepraviť chce 90 miliónov ľudí,“ vyčíslil podpredseda predstavenstva ZSSK Patrik Horný.
Nie každý vyradený vozeň či rušeň tak bude podľa jeho slov nahradený. Zmenami v manažmente kapacít však spoločnosť plánuje zvýšiť priemernú obrátkovosť strojového parku. „Zásadne zvýšime obrátkovosť vozidiel a zvýšime ich spoľahlivosť. Takto sme nasmerovali náš strategický plán,“ dodal Horný.

Generálny riaditeľ Hlubocký doplnil, že každá jedna mimoriadna udalosť ZSSK mrzí. „Vieme, že verejnosť nemusí vedieť a nerozlišuje, či je meškanie zapríčinené vonkajšími okolnosťami, zlou infraštruktúrou alebo aj naším pochybením. Každú nehodu, aké sa stali v uplynulých dňoch, podrobne vyšetrujeme a vyvodzujeme z nich následky – prevádzkové, a ak treba, aj kárne,“ dodal Hlubocký. Faktom však podľa neho je, že priemerné meškanie všetkých vlakov ZSSK bolo za rok 2017 na úrovni 1,73 minúty.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.