Ostravou rýchlejšie. Správa železníc chystá obriu zákazku za osem miliárd českých korún

83
0
ZDIEĽAŤ
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Praha 13. január (idnes.cz) – Na českej železnici sa pripravuje najväčšia zákazka tohto storočia. Centrálna komisia ministerstva dopravy schválila plán modernizovať ostravský železničný uzol za 7,6 miliardy korún.

Po zákazke na modernizáciu trate medzi južnými portálmi vinohradských tunelov a stanicou Praha – Hostivař by malo ísť o najväčšiu zákazku na českej železnici. Ide o kompletnú prestavbu a rozšírenie päťkilometrového koridoru medzi stanicami Ostrava – Svinov a Ostrava hlavná stanica.

„Ministerstvo dopravy schválilo štúdiu uskutočniteľnosti železničného uzla Ostrava pre ďalší postup projektovej prípravy,“ povedala hovorkyňa SŽDC Kateřina Šubová. „Víťazná varianta predstavuje kompletnú opravu doteraz nemodernizovaného úseku medzi stanicami Ostrava-Svinov a Ostrava hlavná stanica, vrátane zriadenia nového mimoúrovňového priepustu, ktorý odstráni kolízne jazdy vlakov v jednotlivých smeroch,“ dodala.

Až doteraz na takmer polovici trasy idú vlaky len šesťdesiatkou, na zvyšku osemdesiatkou a stokilometrovou rýchlosťou len kilometer. Po modernizácii by tu mohli vlaky jazdiť rýchlosťou až 120 kilometrov za hodinu. Namiesto existujúcej dvokoľajnej trati bude celý úsek trojkoľajný.

Za vysokou cenou stojí predovšetkým kompletná modernizácia stanice Ostrava hlavná stanica vrátane banskej a zriaďovacej stanice i nového priepustu. O ďalšiu koľaj sa rozšíri most cez Odru. Súčasťou projektu je aj predĺženie nástupišťa Ostrava-Stodolní a rekonštrukcia stanice Ostrava stred.

V plánoch naopak chýba modernizácia výpravnej budovy ostravskej hlavnej stanice. Podľa Šubovej je budova v dobrom stave. Drobné úpravy prebiehajú na stanici už teraz, dokončuje sa stavba celkovo šiestich výťahov pre bezbariérový príchod. „Hlavná stanica je v dobrom stave a v najbližších rokoch sa nepočíta s väčšou rekonštrukciou,“ dodala.

Schválenie centrálnou komisiou znamená, že SŽDC začne súťažiť projektanta, samotná stavba by mala začať v roku 2021. Náklady sa odhadujú na 7,6 miliardy českých korún.

Do modernizácie železničných uzlov investuje SŽDC obrovské prostriedky. Zatiaľ poslednou veľkou akciou tohto typu je niekoľko rokov prebiehajúca modernizácia uzla Olomouc, kde došlo k zvýšeniu rýchlosti až na 160 kilometrov za hodinu.

Foto: wikipedia.org

BEZ KOMENTÁRA

ZANECHAŤ ODPOVEĎ