Berlín, 20. septembra (Tablet.TV) – Nemecká železničná spoločnosť Deutsche Bahn bude mať novú „vlajkovú loď“ – vlakovú súpravu ICE 4. Vlaky má nasadiť na pravidelné spoje od konca budúceho roka. Postupne by mali nahrádzať súpravy starších generácií, ktoré sú menej spoľahlivé.
12-dielna súprava vysokorýchlostného vlaku ICE 4 dosahuje najvyššiu rýchlosť 250 kilometrov za hodinu a má celkovú dĺžku 346 metrov. Celkovo má 830 sedadiel, z toho 205 v prvej a 625 v 2. triede. Ľahký a optimalizovaný aerodynamický dizajn sedadiel znížuje spotrebu energie na jedno sedadlo v porovnaní s ICE 1 o 22 percent aj vďaka denným svetlom riadeným ovládaním LED osvetlenia. Hmatové piktogramy a informácie v Braillovom písme vo vstupných a výstupných oblastiach dávajú slabozrakým a nevidiacim cestujúcim pokyny a všetky potrebné informácie.
Súprava ICE 4 čaká v najbližšom čase testovanie na trati medzi Hamburgom a Mníchovom. Po nasadení ponúkne cestujúcim niekoľko noviniek, vrátane dlhších vagónov s väčším počtom miest na sedenie, lepšiu klimatizáciu, 8 miest pre bicykle v každom vozni, väčšie okná a špeciálne osvetlenie, ktoré môže dodávať interiéru zelený, červený alebo belasý odtieň.
Zo 130 objednaných vlakov bude 85 tvoriť 12 vozňov a 45 sedem vozňov.
Inovatívna koncepcia pohonu s názvom Powercars umožňuje pružné radenie vlakov. V prípade poruchy jedného vozňa umožňuje rýchlu výmenu jediného vozňa a nie celej súpravy.
Druhá zmena má obmedziť problémy s klimatizáciou, Ktorá bude mať dva okruhy. Oba sú dimenzované na vonkajšie teploty od mínus 25 do plus 45 stupňov Celzia.
Nemecký železničný dopravca chce aj vďaka novým vlakom do roku 2030 zvýšiť počet cestujúcich o 25 percent, na 180 miliónov ročne.
Za 130 súprav od firmy Siemens a subdodávateľa Bombardier zaplatí nemecký železničný prepravca vyše 5 miliárd eur. Ide o najväčší kontrakt v histórii spoločnosti.
Súpravu ICE 4 budú onedlho testovať na trati medzi Hamburgom a Mníchovom. Následne 130 súprav nasadia na trate do polovice roka 2023.
V našom Banánistáne nehrozí