Leo Express začína jazdiť v Nemecku, prijíma zamestnancov

104
0
ZDIEĽAŤ

Berlín 28. august (iDnes.cz) – Prvý český dopravca odštartuje vlaky v nemeckom vnútrozemí. Na trase Berlín-Frankfurt-Stuttgart Leo Express vypravil prvý vlak. Cestujúcich priťahuje nižšou cenou ako má štátny dopravca Deutsche Bahn.

Na trati nahradil pôvodného dopravcu Locomore. Ten skončil insolventný a v júli ho prebral Leo Express.

„Prevzali sme väčšinu zamestnancov, vrátane manažmentu od spoločnosti Locomore, ale desiatky ďalších zamestnancov hľadáme pre Nemecko v Českej republike. Hľadáme najmä rušňovodičov, stewardov, dispečerov a členov tímu údržby. Pre našich súčasných i budúcich zamestnancov je to veľmi atraktívna príležitosť kvôli jazykovému uplatneniu, ale aj skúsenostiam a výhodám práce v zahraničí, „uviedla pre MF DNES hovorkyňa spoločnosti Barbora Mičková a dodala:“ Budú si môcť vybrať, či svoj plat dostanú v korunách, alebo v eurách. “

Leo Express zaisťuje prevádzku a údržbu, spoločnosť FlixBus ponúka predaj cestovných lístkov. Možno očakávať, že budú konkurovať dominantnému nemeckému dopravcovi Deutsche Bahn (DB) predovšetkým cenou cestovných lístkov a kvalitou obsluhy. Lístky sa teraz predávajú za 9,9 eura, čo je niekoľkonásobne nižšie, než žiada DB na tej istej trase. Ceny budú dynamicky stanovené podľa dopytu.

Nemecké média píšu o príchode českých konkurentov obšírne a veľmi pozitívne, vítajú český kapitál na nemeckom trhu a oceňujú skúsenosti spoločnosti Leo Express s rýchlou a dynamickou prevádzkou.

Tiež poukazujú na to, že predaj lístkov a marketing bude pre Leo Express poskytovať rýchlo rastúci autobusový dopravca FlixBus, ktorý už úspešne konkuroval spoločnosti DB a na niektorých tratiach ich vytláča svojimi autobusmi agresívnou cenovou stratégiou. Nemecké médiá tiež pripomenuli, že výkonný riaditeľ spoločnosti Leo Express Peter Köhler je držiteľom českého a nemeckého pasu.

„Nemecký trh je otvorený, v regionálnej doprave sa v Nemecku súťaží desaťkrát častejšie ako v Českej republike, diaľková doprava sa tam jazdí bez dotácií,“ uvádza Mičková a pripomína: „Chceme naše dopravné služby ponúkať aj na ďalších medzinárodných trasách, pretože v Českej republike to v súčasnej politickej situácii nie je možné: nevykonávajú sa žiadne súťaže, priame zadania sa takmer automaticky udeľujú Českým dráhám. V prípade komerčného vstupu na trh sa nedodržiavajú pravidlá hospodárskej súťaže. “

Na komerčnej trase Stuttgart-Frankfurt-Berlín, ktorá patrí v Nemecku medzi najviac frekventované, Locomore prepravil mesačne okolo dvadsať tisíc zákazníkov. Leo Express chce čoskoro tieto čísla prekonať vďaka skúsenostiam z iných zahraničných tratí. V súčasnosti prevádzkuje železničné alebo autobusové spojenie do Nemecka, Rakúska, Slovenska, Maďarska, Poľska a na Ukrajinu.

BEZ KOMENTÁRA

ZANECHAŤ ODPOVEĎ