Krajšie záchody, viac miesta v kupé. České dráhy vyradili ďalšie zahanbujúce vlaky

214
0
ZDIEĽAŤ

Praha, 23. november (idnes.cz) – České dráhy sťahujú z diaľkových vlakov ďalšie najstaršie vozne bez klimatizácie či s toaletami ústiacimi ešte na koľaje. Cestujúci si zmeny všimnú od 11. decembra, keď začne platiť nový cestovný poriadok. Dráhy tvrdia, že nemodernizujú len „ostro sledované linky“, kde súperia s konkurenciou.

Pokračuje tak veľká obmena vozového parku Českých dráh, ktorá je kombináciou nákupu nových jednotiek a modernizáciou starších vozňov. Moderné súpravy budú už na 15 diaľkových linkách, obslúžia tak viac ako polovicu diaľkových spojov.

V cestovnom poriadku budú lepšie viditeľné: namiesto klasického označenia R ako rýchlik budú vedené ako rýchliky vyššej kvality Rx. Medziročne počet vlakov vyššej kvality narastie o viac ako štvrtinu na 249 vlakov denne.

4

Najväčší skok v kvalite čaká od decembra cestujúcich v rýchlikoch medzi Prahou a Luhačovicami, kde sa objavia namiesto doterajších súprav s najstaršími vozňami radu B rekonštruované vozne. Budú mať klimatizáciu, elektrické zásuvky či vákuové toalety. Cestujúci sa v kupé nebudú tiež tlačiť po ôsmich, ale bude v nich len šesť sedačiek.

Veľký skok zažijú aj cestujúci medzi Prahou a južnými Čechami. Prevádzka modernizovaných súprav sa rozšíri na nové expresné spoje Praha – Linec.

„V súpravách na oboch linkách budú zaradené najnovšie modernizované vozidlá Bdpee, ktoré využívame aj vo vlakoch EuroCity do Brna a Budapešti. Cestujúci v nich nájdu úplne nový interiér, čalúnené sedačky, väčšie stolíky s výklopnými krídlami, na ktorých je možné pracovať, a moderný audiovizuálny informačný systém. Vozidlá sú klimatizované a nachádza sa v nich aj miesto pre uloženie bicyklov. Do týchto spojov zaradíme aj modernizované oddielové vozne 1. a 2. triedy, “ povedal Michal  Štěpán, člen predstavenstva Českých dráh zodpovedný za osobnú dopravu.

1

České dráhy majú vo flotile už vyše 600 moderných osobných vozňov a vozne ucelených jednotiek, ako sú InterPantery, Pendolina alebo Railjety pre diaľkovú dopravu. Dráhy majú pripravené plány na modernizáciu súprav taktiež pre zvyšné rýchlikové linky. Odmietajú tvrdenie, že ich nasadzujú len tam, kde majú konkurenciu.

„Moderné komfortné vozne s čalúnenými sedačkami, elektrickými zásuvkami alebo s klimatizáciou dnes nasadzujeme nielen na ostro sledované linky z Prahy do Ostravy alebo do Brna. Najmenej dve tretiny vozňov v kmeňovej časti súpravy, ale väčšinou celé súpravy, sú už vymenené za moderné vagóny u 300 diaľkových spojov, teda u polovice všetkých diaľkových vlakov. K tomu je potrebné pripočítať aj desiatky ďalších motorových rýchlikov, v ktorých jazdia modernizované motorové alebo prípojné vozne, „dodal  Štěpán.

Aj napriek zlepšeniu bude stále veľa tratí, kde budú jazdiť takmer výlučne staré súpravy. Sú to napríklad rýchliky Praha – Děčín alebo Praha – Cheb cez Ústí nad Labem alebo spoje z Brna do Prahy cez Havlíčkův Brod. Žiadnu zmenu k lepšiemu nezažijú ani cestujúci na trase Brno – Olomouc – Jeseník.

2

Kde budú od nového cestovného poriadku jazdiť moderné vlaky:

(Najmenej 2/3 základnej súpravy zostavenej z moderných vozňov)

 

SC Pendolino Františkovy Lázně / Cheb – Plzeň – Praha – Pardubice – Olomouc – Ostrava – Slovensko

Railjet Praha – Pardubice – Brno – Břeclav – Rakúsko

EuroCity Praha – Pardubice – Brno – Břeclav – Slovensko / Maďarsko

EuroCity Praha – Ústí nad Labem – Děčín – Nemecko

EC / Expres Poľsko – Bohumín – Ostrava – Přerov – Břeclav – Rakúsko / Slovensko / Maďarsko

Expres Praha – Pardubice – Olomouc – Vsetín – Slovensko

EC / IC / Expres Praha – Pardubice – Olomouc – Ostrava – Opava / Bohumín / Slovensko / Poľsko

Expres Praha – Tábor – České Budějovice – Český Krumlov / Rakúsko

EC / Ex / Rýchlik Praha – Plzeň – Cheb / Domažlice – Nemecko / Klatovy – Železná Ruda

BEZ KOMENTÁRA

ZANECHAŤ ODPOVEĎ