Elektrická jednotka 951

2142
2
ZDIEĽAŤ

Dvojposchodové elektrické jednotky 951 ZSSK boli vyrobené v podniku Škoda Vagónka a.s. Ostrava a boli financované prevažne z eurofondov. Dvojposchodové jednotky nemajú svoj vlastný pohon a na rozdiel od jednotiek radu 671 sú diaľkovo ovládané z rušňa, ktorý súpravu “tlačí alebo ťahá”.

03

Na prevádzku týchto jednotiek museli byť upravené elektrické rušne radu 263– prezývané Princezná. 10 týchto hnacích vozidiel upravili v ŽOS Zvolen. Jednotky 951 tlačia a ťahajú aj rušne radu 240 Laminátka a takisto nový viacsystémový rušeň radu 381, zakúpený z eurofondov zo Škody Transportation Plzeň.

Rušeň sa pripája k vloženým vozňom radu 051riadiacemu vozňu radu 951 a spolu tak tvoria súpravu push-pull. Súprava je zložená z jedného hnacieho dráhového vozidla, dvoch poschodových vložených vozňov a jedného poschodového riadiaceho vozňa. Maximálna rýchlosť riadiaceho a vložených vozňov je 160 km/h.

04

Skriňa vozidla, ktorá je vyrobená z veľkoplošných hliníkových dielov, výrazne znižuje hmotnosť súprav a predlžuje ich životnosť.

Veľkopriestorový interiér, účinný systém vetrania, vykurovania a klimatizácie, bezbariérové vákuové WC či zásuvky pre notebooky zvyšujú pohodlie a komfort cestujúcich. Samozrejmosťou sú informačné tabule s možnosťou akustického hlásenia. K pohodliu cestujúcich prispieva aj nízka úroveň vnútorného hluku. Osoby so zníženou pohyblivosťou môžu pre nástup a výstup využiť sklopné rampy.

05

K efektívnosti prevádzky prispievajú široké nízkopodlažné vstupné dvere na rýchly, pohodlný a bezpečný nástup a výstup cestujúcich, vrátane cestujúcich s batožinou a detskými kočíkmi.

Dvojposchodový riadiaci vozeň radu 951 má dĺžku 26400 mm a hmotnosť vyše 46 ton. Počet pevných sedadiel je 90. Pre invalidné vozíky sú k dispozícii 4 miesta.

02

Dvojposchodový vložený vozeň radu 051 má rovnakú dĺžku 26400 mm, ale vyššiu hmotnosť- 47 a pol tony. Počet pevných sedadiel je 130.

Tieto jednotky postupne nahradili staré osobné vlaky na trati Bratislava – Leopoldov a Kúty – Bratislava Nové Zámky. Ich domovským depom sú Nové Zámky.

01

Technický popis 

Dĺžka vozu 26 400 mm
Šírka skrine  2 820 mm
Výška vozu  4 635 mm
Rozchod koľají 1 435 mm
Max. rýchlosť 160 km/hod
Počet sedadiel 362

 

2 KOMENTÁRE

  1. Osobne si myslim, ze spise nez elektricka jednotka by vhodnejsim pojmenovanim bylo netrakcni jednotka. To proto, ze nema vlastni hnaci vuz a musi byt tazena ci sunuta pripojenou lokomotivou.

  2. A ještě si dovolím jednu připomínku. V dokumentu je uvedeno, že tuto netrakční jednotku mohou tlačit či tahat elektrické lokomotivy řad 263, 240 a 381. U lokomotiv řad 263 a 381 souhlasím, že ji mohout tlačit i tahat. Lokomotivy řady 240 ji však mohou pouze tahat, jelikož jejich řídicí systém není kompatibilní s řídicím systémem jednotky 954+051+051 – prostě z řídicího vozu 951 nelze řídit lokomotivu řady 240, která pak tuto jednotku může pouze tahat jako kteroukoliv klasickou soupravu s nutností jejího objíždění v koncových stanicích.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ