Do Plaveckého Podhradia a poľského Lupkówa pôjdu víkendové vlaky

819
0
ZDIEĽAŤ

Bratislava 24. februára (TASR) – Vlaky Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) sa znovu vrátia na dve trate, kde už dlho nejazdili. Od konca apríla tohto roka začnú s podporou Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) po viac než 14 rokoch opäť premávať do záhorskej obce Plavecké Podhradie. V lete sa vrátia na koľajnice aj vlaky medzi Medzilaborcami a poľským Lupkówom. V oboch prípadoch pôjde o sezónne víkendové spoje, na každej trati po dva páry.

Víkendové vlaky zo Zohora do Plaveckého Podhradia budú priamym pokračovaním osobných vlakov Záhorská Ves – Zohor, kde už v súčasnosti je zabezpečená osobná doprava. V Zohore bude možné prestúpiť na osobné vlaky z Bratislavy. Okrem miest na sedenie povezú vlaky aj cyklovozeň na prepravu bicyklov.

Spoje budú zaradené do Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja, takže cestujúci v nich využijú aj prestupné lístky na prímestské autobusy a bratislavskú MHD. Zároveň v nich budú k dispozícii všetky zľavy ZSSK vrátane bezplatnej prepravy. Prevádzka je naplánovaná v soboty a nedele od 29. apríla do 1. októbra 2017. „Radi sme prijali ponuku na spoluprácu s BSK a aj takouto formou sme sa rozhodli podporiť cykloturistiku v regióne Záhorie,“ skonštatoval člen predstavenstva a riaditeľ úseku obchodu ZSSK Karol Martinček s tým, že obnovenie dopravy bolo možné len vďaka objednávke a financovaniu bratislavskej krajskej samosprávy.

Druhým regiónom, kam sa vracajú vlaky, je severovýchod Slovenska. Spojenie Medzilaborce – Lupków bude po siedmich rokoch opäť v prevádzke počas víkendov od 1. júla do 3. septembra 2017. Vlaky budú premávať priamo z poľských miest Sanok a Rzeszów. V súčasnosti je možné cez spoločnú hranicu cestovať len na Kysuciach osobnými vlakmi na trase Čadca – Zwardoň. Diaľkové vlaky a priame nočné vozne spájajúce Maďarsko, Bratislavu a Poľsko premávajú cez Českú republiku. Aj v tomto prípade pôjde o vlaky predovšetkým pre turistov.

Ceny lístkov v staronových vlakoch z Medzilaboriec do Poľska sa budú začínať od jedného eura. Vlaky budú vedené modernými súpravami poľských železníc s poľským personálom, na Slovensku však bude ich prevádzkovateľom ZSSK a budú zaradené do zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme s ministerstvom dopravy. „Vlaky do Poľska budú v Medzilaborciach podľa možností nadväzovať na ďalšie spoje. Napríklad z Bratislavy sa turista môže dostať nočným vlakom do Humenného, odtiaľ ráno do Medzilaboriec a prestúpiť na vlak do Poľska,“ doplnil Martinček.

Vlaky do Plaveckého Podhradia budú obnovené koncom apríla, do Poľska v júli. Už teraz sú však zapísané v prvej pravidelnej zmene cestovného poriadku od 26. februára 2017. Tá prináša aj ďalšie úpravy. Z dôvodu modernizácie traťového úseku medzi Žilinou a Dolným Hričovom dôjde k časovým posunom dvoch rýchlikov (R) a ôsmich regionálnych rýchlikov (RR) na trase Žilina – Bratislava a späť. Odchádzať zo Žiliny budú skôr než v súčasnosti alebo prichádzať neskôr. Okrem toho bude potrebné nahradiť autobusmi šesť prímestských vlakov na trase Žilina – Púchov.
Nedeľný posilový rýchlik R 17610 Chopok z Košíc do Bratislavy bude mať zmenené časy odchodov a príchodov v úseku Nové Mesto nad Váhom – Bratislava hlavná stanica. Tento vlak bude na bratislavskú hlavnú stanicu prichádzať už o 20.30 hodine.

V súvislosti s rozšírením a zmenou cestovného poriadku vlakov InterCity od 1. februára v prvej zmene cestovného poriadku ZSSK optimalizuje prípoje na východnom Slovensku v Košiciach, v Kysaku, v Poprade-Tatry a v Štrbe.

BEZ KOMENTÁRA

ZANECHAŤ ODPOVEĎ