ZDIEĽAŤ

Berlín 15. apríla (TASR) – Vedenie Nemeckej železnice (Deutsche Bahn, DB) sa vzdalo zámeru dosiahnuť presnosť jazdy meškajúcich spojov tým, že na tratiach budú chodiť zvýšenou rýchlosťou. Takýto pokus sa robil v reálnej premávke od januára tohto roku do konca marca. Uviedol to hovorca DB pre najnovšie vydanie týždenníka Spiegel.

V skúšobnom období mali rušňovodiči za úlohu, aby sa aj pri včasnom príchode do staníc usilovali na trati o čo najrýchlejší príjazd do tej nasledujúcej. Minúty, ktoré sa tým získavali, sa strácali vo veľkých dopravných uzloch.

„Dodržiavanie grafikonu sa dlhodobo neprejavilo na presnosti ich dojazdu,“ konštatuje sa v záverečnom hodnotení trojmesačných testov.

Nemecká železnica má sieť dlhú 33.400 kilometrov. Denne po nej chodí 40.000 vlakov. Nedarí sa dodržiavať príchody do staníc a odchody z nich najmä diaľkovým rýchlikom. Ich nedodržiavanie sa potom prejavuje dominovým efektom na mnohých tratiach. Cestovný poriadok narušujú výmeny koľajníc, stavebné práce, či vplyv počasia.

Vedenie dopravnej spoločnosti sa teraz pokúša zvýšiť presnosť chodu osobnej dopravy vytvorením tímov, ktoré plánujú, ako ju dosiahnuť. Usilujú sa o ňu koordináciou činnosti medzi najdôležitejšími dopravnými uzlami. „Až 60 % oneskorených odchodov rýchlikov vzniká na 10 najvyťaženejších staniciach. Ich vplyv sa potom prenáša na celú železničnú sieť.

Súčinnosťou medzi dopravnými uzlami chce DB dosiahnuť, že z týchto staníc 90 % diaľkových rýchlikov bude odchádzať včas,“ uvádza sa v materiáli, ktorý má Spiegel k dispozícii.

BEZ KOMENTÁRA

ZANECHAŤ ODPOVEĎ