Ďalšia cenová vojna. RegioJet zavádza vozne bez obsluhy za 99 českých korún

102
0
ZDIEĽAŤ

Praha 3. február (idnes.cz) – Boj o cestujúcich sa na českých tratiach opäť pritvrdil. RegioJet zlacnel časť spojov na trase medzi Prahou a Brnom a od marca chce zaviesť úplne novú triedu, v ktorej bude ponúkať lístky ešte lacnejšie ako doteraz.

Zatiaľ prvý krok urobil RegioJet na trase Praha – Brno, kam vstúpil vlani v decembri. Väčšinu spojov zlacnel pre majiteľov kreditových cestovných lístkov zo 175 na 140 českých korún v najlacnejšom tarife Standard. Zlacnel tak pod cenu svojich autobusov na tejto trase (165 Čk). Za pôvodnú cenu ponúka firma len spoje v špičke.

RegioJet odmieta, že by išlo o reakciu na fakt, že vlaky na tejto trase nejazdia príliš plné. Šesťvozňové súpravy podľa rezervačného systému ponúkajú na viac spojov často aj vyše sto voľných miest v čase odchodu. „Január a február bývajú vždy slabšie mesiace, počty cestujúcich nám tu rastú,“ hovorí hovorca firmy Aleš Ondrůj.

Boj s Českými dráhami je pre RegioJet teraz oveľa ťažší, ako keď vstupoval na trasu Praha – Ostrava. České dráhy na trase ponúkajú oveľa viac spojov, navyše kvalitnými a pohodlnými súpravami.

„České dráhy predpokladali rozpútanie cenovej vojny zo strany RegioJet, rovnako ako tomu bolo aj v predchádzajúcich prípadoch na iných tratiach alebo na autobusových linkách. Na tento krok sme samozrejme pripravení a budeme naň reagovať, „povedal hovorca Českých dráh Petr Šťáhlavský.

Zlacnenie na 140 českých korún je ale zatiaľ len začiatkom novej cenovej vojny. RegioJet začne zaraďovať do prevádzky postupne ďalšie ojazdené vozne, ktoré nakúpil vo Švajčiarsku, a rozšíri tak počty vagónov v súpravách, navyše sťahuje vozne z linky Bratislava – Košice. Najneskôr v marci chce preto predstaviť triedu „low-cost“, ktorá bude určená pre cestujúcich hľadajúcich najnižšiu cenu.

Na rozdiel od ČD ale RegioJet prevádzkuje všetky svoje vlaky bez dotácií, musí si na ich prevádzku zarobiť.
„Reagujeme na rozšírenie dopytu zo strany tých cestujúcich, ktorí jednoznačne preferujú najvýhodnejšiu cenu a nevyžadujú počas cesty štandardný servis,“ vysvetlil Ondrůj. Niektorí cestujúci si totiž sťažujú, že ponuka občerstvenia zo strany palubného personálu je rušivá.

Cestujúci budú mať nárok na vodu a noviny, vo vozňoch ale nebude palubný personál. Nová trieda bude vo vozňoch, ktoré ešte v RegioJete nejazdia a postupne ich nasadia do prevádzky v najbližších týždňoch. Ceny týchto cestovných lístkov budú o 20% nižšie ako v triede Standard a na vybraných dlhších trasách, ktoré bude RegioJet chcieť marketingovo podporiť, budú začínať už na 99 Čk.

Podľa majiteľa RegioJetu Radima Jančura rastie počet zákazníkov, ktorí s nimi jazdia denne aj na kratšie trasy do práce či do školy a nevyžadujú aktívny servis.

„Je to jeden z poznatkov napríklad z našich nových spojov na trase Praha – Brno – Břeclav, kde tento počet zákazníkov tvorí pomerne veľkú skupinu cestujúcich,“ tvrdí Jančura. Podľa neho postupne na tejto trase začnú nasadzovať desaťvozňové súpravy.

BEZ KOMENTÁRA

ZANECHAŤ ODPOVEĎ