
Bratislava 13. november (Vovlaku.sk) – „Ako to už býva zvykom u štátnych firiem, politické štruktúry tlačia na to, aby do vysokých funkcií chodili ľudia, ktorí si to podľa nich politicky zaslúžili a odborná stránka sa bohužiaľ zanedbáva,“ hovorí bývalý námestník českého ministra dopravy, dvojnásobný generálny riaditeľ Českých dráh a bývalý generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky Dalibor Zelený.
V dvadsiatom ôsmom diele podcastu Točna sa rozprávame o spoločných znakoch slovenského a českého železničného dopravného trhu a o rozdieloch medzi obomi krajinami.
Prvý slovenský týždenný podcast TOČŇA o železničnej doprave prináša zaujímavosti z histórie železníc, aktuality z koľajovej dopravy a hovorí o trendoch v železničnej dopravnej infraštruktúre, osobnej a nákladnej doprave. Tvorcom podcastu je portál vovlaku.sk.
Podcast TOČŇA si môžete vypočuť aj na:
Súhlasím chýba dlhodobé plánovanie v štátnych železničných firmách , súčasné je príliš naviazané na politiku teda iba na volebné obdobie . V Čechách je problém rovnaký ako spomínal p. Zelený. Bolo by zaujímavé keby sa spravila štúdia na to ,keby preprava osôb bola realizovaná iba po cestách a preprava tovaru iba po železnici. Je pravda , že v niektorých úsekoch nákladné vlaky je problém natrasovať do GVD kvôli hustej osobnej doprave.
No takto to u náhodných dopracovať aj vyzerá potom