CRRC na veľtrhu InnoTrans 2018 predviedla svoj nový, najľahší, energeticky úsporný metro vlak

85
0

Berlín, Nemecko 19. septembra /PRNewswire/ (TASR-OTS) – CRRC (China Railway Rolling Stock Corporation alebo spoločnosť), najväčší železničný výrobca na svete, dnes v Berlíne predviedol odborníkom, nadšencom a zástupcom médií svoj najnovší debut v podobe metro vlaku z uhlíkových vlákien CETROVO.

Nový vlak je o 13% ľahší ako tradičné oceľové a hliníkové súpravy, takže ide o najľahšie a energeticky najefektívnejšie vlaky svojho druhu v Číne. Nové súpravy boli navrhované pre budúcnosť. Sú vybavené mnohými „inteligentnými“ dizajnovými charakteristikami vrátane „zázračných okien“ a zrkadiel na báze dotykových obrazoviek pre pasažierov digitálneho veku.

Sun Yongcai, prezident spoločnosti CRRC, pri tejto príležitosti povedal: „Železničná doprava stojí na prahu veľkej revolúcie. Využitie uhlíkových vláken v našom odvetví nám umožňuje vyrábať ľahšie a energeticky úspornejšie vlaky. Od toho sa odvíjajú neustále novšie a inteligentnejšie služby, ktoré dokážu zdokonaliť údržbu, prevádzku aj pocit z jazdy. V budúcnosti má spoločnosť CRRC v pláne naďalej investovať do výskumu a rozvoja ako aj do aplikácie nových technológií a materiálov na báze uhlíkových vláken vo vysokorýchlostných vlakoch 600 KM Maglev, vysokorýchlostných elektrických jednotiek EMU and metrách“.

CETROVO chce v budúcnosti cestujúcim ponúknuť všadeprítomné „inteligentné služby“ s pomocou vyspelej technológie. Medzi takéto patria okná, ktoré sa môžu premeniť na dotykové obrazovky. Na nich môžu cestujúci sledovať správy, čítať informácie na internete, nakupovať vstupenky, sledovať video a televízne programy naživo prostredníctvom „zázračného okna“ vlaku CETROVO. Vlaky sú vybavené aj zrkadlami na báze dotykovej obrazovky s internetom, samočistiacimi sedadlami, vyspelou technológiou redukcie vibrácií a hluku, integrovaným akustickým systémom, klimatizáciou a osvetlením, ktoré dokáže reagovať na meniace sa podmienky, a tak spríjemniť cestu.

Ding Sansan, zástupca technického riaditeľa spoločnosti CRRC Sifang, sa o novej generácii vlakov vyjadril nasledovne: „Výroba z ľahkých materiálov je koncept budovania metra, ktorý v budúcnosti zabezpečí vyššiu energetickú efektívnosť. Uhlíkové vlákna predstavujú najvyspelejšiu technológiu a vlaku CETROVO sa podarilo tento materiál zakomponovať do výroby naozaj dokonale. Dokázali z kompozitných materiálov spevnených uhlíkovými vláknami vyrobiť karosériu, rám podvozku a tiež vybavenie kabíny rušňovodiča. Výsledkom je ľahší vlak a viac priestoru pre nové funkcionality.“

Medzi ďalšie znaky nového vlaku patria:  

– Nový energeticky úsporný trakčný systém, ktorý dokáže zvýšiť energetickú efektívnosť až o 15% v porovnaní s tradičnými metro vlakmi
– Viac ako 1 100 senzorických bodov monitorujúcich vlak v reálnom čase kvôli optimalizácii efektívnosti a zníženiu nákladov na údržbu.
– Technológia priameho pohonu so synchrónnymi motormi s permanentným magnetom
– Prevodník na báze karbidu kremíka na zvýšenie účinnosti trakcie počas jazdy
– Aktívny radiálny systém na podvozku, ktorý môže ovládať dvojkolesie pre dosiahnutie lepšej výkonnosti pri ostrejších zákrutách
– Interná batéria, ktorá dokáže zabezpečiť trakčný výkon až 15KM
– Flexibilná kompozícia 2+N vhodná až pre 12 vozňov
– Podstatne znížené opotrebenie kolies

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.