Cesta vlakmi InterCity na trati Bratislava – Košice potrvá kratšie

176
0
ZDIEĽAŤ

Košice 1. marca (TASR) – Cesta vlakmi InterCity medzi Košicami a Bratislavou potrvá od nedele (4.3.) kratšie. Dôvodom je odstránenie viacerých výluk. Na trati Prešov – Kysak – Košice nasadí Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) tiež nové regionálne expresy (REX). Vedenie spoločnosti o tom informovalo na štvrtkovej tlačovej konferencii v Košiciach.

Podľa prvej zmeny cestovného poriadku 2017/2018 na trati medzi Bratislavou a Košicami bude cesta vlakomIC 513 trvať štyri hodiny a 35 minút. Jazda vlakom tak bude rýchlejšia ako autom. Ďalšie dva vlaky InterCity IC 520 a IC 525 skrátia svoju jazdnú dobu na štyri hodiny a 46 minút.

„Je to čas, ktorý je absolútne konkurenčný s automobilovou prepravou za ideálnych podmienok a dokonca najrýchlejší IC vlak je rýchlejší ako jazda autom z Bratislavy do Košíc,“ uviedol predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.

Obyvateľov oboch východoslovenských krajských miest prepojí deväť nových vlakov REX. V porovnaní s jazdnou dobou osobných vlakov – 39 až 41 minút budú najrýchlejšie vlaky REX na linke Košice – Kysak – Prešov jazdiť až o štvrtinu rýchlejšie.

„Ľuďom, ktorí cestujú medzi Košicami a Prešovom umožnia prepraviť sa medzi týmito dvoma mestami už za 28 minút. Medzi Košicami a Prešovom spolu s týmito deviatimi vlakmi budeme mať denne 54 vlakov, ktoré veríme, že dostanú cestujúcich z áut do vlakov,“ priblížil Hlubocký.

Nové REX-y podľa jeho slov poskytnú cestujúcim v smere do Prešova viac ako 1300 sedadiel a v smere do Košíc bude k dispozícii vyše 1600 sedadiel.

Ako ďalej uviedol, zmenou je i zavedenie hodinového taktu medzi Bratislavou a Žilinou. „Tu zavádzame deväť vlakov kategórie regionálny rýchlik. Spolu s ostatnými vlakmi, ktoré už na tejto linke fungujú, bude zabezpečený v pracovných dňoch hodinový takt,“ skonštatoval Hlubocký.

Na trase Košice – Kysak – Prešov nasadí ZSSK vynovené i staršie vozne. „Chceme efektívnejšie využívať náš súčasný vozový park. Približne polovica vlakov bude vynovená a polovica, žiaľ, vzhľadom na to, že niektoré naše nové jednotky prechádzajú hlavnými opravami, tak budeme musieť nasadiť starší vozový park,“ povedal obchodný riaditeľ ZSSK Karol Martinček.

BEZ KOMENTÁRA

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.