České dráhy modernizujú ďalšie vozne za stámilióny, tentoraz vo svojej firme

102
0
ZDIEĽAŤ

Praha 1.marec (iDnes.cz) – České dráhy vracia modernizáciu osobných vozňov do svojej vlastnej dcérskej firmy DPOV. Po dlhej dobe sa tak nebudú spoliehať na služby externých firiem, najmä zo skupiny Škoda Transportation. Na opravu čaká 25 vozňov pre diaľkovú medzištátnu dopravu.

České dráhy využili možnosti zákona o verejnom obstarávaní a kontrakt uzavreli priamo s dcérskou firmou DPOV. Hodnota je zhruba 400 miliónov českých korún, je v nej modernizácia aj periodická vyväzovacia oprava.

Celkovo prejde modernizáciou 25 klimatizovaných osobných vozňov s rýchlosťou 200 kilometrov za hodinu. Ide o 21 vagónov radu Bmz s oddielmi 2. triedy a 4 vozidlá radu Amz s oddielmi 1. triedy a s business oddielmi.

„Vozidlá sú určené pre expresné spoje. Necháme renovovať sedadlá, podlahy, chodbičky, predstávky aj toalety. Dosadený bude elektronický informačný a rezervačný systém, Wi-Fi na prístup k internetu a nové zásuvky 230 V s USB konektormi. Súčasťou zákazky bude aj uskutočnenie periodickej vyväzovacej opravy týchto vozňov, „povedal Miroslav Kupec, člen predstavenstva Českých dráh. Všetky rekonštruované vozne by mali mať České dráhy k dispozícii od cestovného poriadku 2018/2019.

„Ak na to máme ľudí, technické vybavenie i skúsenosti, je správne využiť vlastné voľné kapacity a nezadávať tieto zákazky mimo skupinu ČD,“ hovorí Milan Feranec, predseda dozornej rady Českých dráh. Podľa neho musia České dráhy uvažovať ekonomicky a za svoje peniaze chcieť zodpovedajúcu kvalitu. „DPOV podobné zákazky už úspešne realizovalo, naposledy to bola modernizácia asi tridsiatky vozňov pre rýchliky,“ dodal.

České dráhy majú aj iné dôvody, prečo chcú zákazku zveriť vlastnej firme. Najmä posledná modernizácia v spoločnosti Pars nova patriacej do skupiny Škoda Transportation nedopadli príliš dobre. Vozne na prestížnej linke z Prahy do Hamburgu sú poruchové a vo vlakoch tak musí jazdiť aj servisný technik.

Modernizované vozne radu Bmto začali mať problémy napríklad s odlepovaním interiérových častí.
Dopravca neuviedol, na ktoré trasy chce rekonštruované vozne nasadiť, podľa informácií iDnes.cz by malo ísť o spojenie Praha – Mníchov.

BEZ KOMENTÁRA

ZANECHAŤ ODPOVEĎ