Trať ŽSR 190 Slovenské Nové Mesto- Košice

1648
2

Jazda v oosobnom vlaku Os 8818 Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s.  v elektrickom rušni radu 163. 

Radenie vlaku

Rušeň 163 + 2x osobný vozeň Bdmpeer +3x osobný vozeň Bdgteer.

 SNM_KE2

Železničná trať Košice – Slovenské Nové Mesto (v cestovnom poriadku pre verejnosť označená ako železničná trať číslo 190) je elektrifikovaná dvojkoľajná železničná trať na Slovensku, ktorá spája Košice a hraničný prechod Čierna nad Tisou. Je súčasťou V. koridoru a patrí medzi dôležité trate.

Číslo trate: ŽSR 190

Správca: Železnice Slovenskej republiky

Trasa: Slovenské Nové Mesto – Trebišov, Sátoraljaújhely  – Kalša –

Rozchod: 1435 mm

Elektrifikácia: 3 kV =

SNM_KE1

 Z histórie trate

Trať bola budovaná ako pokračovanie Košicko-bohumínskej železnice, uvedenej do prevádzky v roku 1872.

Otváranie jednotlivých úsekov:

  • 1. 1872: Michaľany– Slovenské Nové Mesto

Zdvojkoľajňovanie trate:

  • 1953 úsek Michaľany – Kuzmice
  • 1954 úsek Kuzmice – Ruskov
  • 1955 úsek Ruskov – Košice

Elektrifikácia trate:

  • 12. 1961: úsek Nižná Myšľa – Čerhov
  • 1. 1962: úsek Košice – Nižná Myšľa

SNM_KE3

Stanice na trati

  • Slovenské Nové Mesto– odbočka do maďarského mesta Nové Mesto pod Šiatrom (Sátoraljaújhely)
  • Čerhovnz
  • Michaľany– križovatka s traťou 191 (Michaľany – Lupków)
  • Kuzmice
  • výhybňa Slivník odbočka Kalša – Trebišov
  • Kalšaz
  • Slanec
  • Ruskov
  • Bohdanovcez
  • Vyšná Myšľaz
  • Nižná Myšľa
  • Krásna nad Hornádom
  • Košicepredmestie z
  • Košice(hl. stanica) – križovatka s traťou 160 (Zvolen – Košice), 169 (Košice – Hidasnémeti) a 180 (Žilina – Košice)

KE_SNM4

2 KOMENTÁRE

    • Dobry den,

      pravdupovediac neviem. Filmovali sme to uz davnejsie a medzitym sme boli na inych tratiach, takze naozaj neviem…

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.