Trať ŽSR 130 Bratislava – Štúrovo

1402
1

Jazda v EC vlaku 273 Metropolitan Českých dráh, ktoré na trati spolupracujú so Železničnou spoločnosťou Slovensko, a.s. 

Radenie vlaku

Elektrický trojsystémový rušeň 380 + 1x vozeň Bdpee  + osobný vozeň Bee + 3x osobný vozeň Bdpee + 1x Bmz + 1x Bbdgmee + 1x WRmee + 1x Apee.

Údaje o trati

Železničná trať Bratislava – Štúrovo (v cestovnom poriadku pre verejnosť označená ako železničná trať číslo 130) je elektrifikovaná dvojkoľajná železničná trať na Slovensku, ktorá spája Bratislavu a Štúrovo a pokračuje na Budapešť. Trať je súčasťou Paneurópskeho dopravného koridoru č. 4., spájajúceho Drážďany a Istanbul.

Číslo trate: ŽSR – 130
Správca: Železnice Slovenskej republiky
Trasa: Bratislava – Štúrovo
Rozchod: 1 435 mm  
Elektrifikácia: 25 kV 50 Hz        

Z histórie trate

Trať Bratislava – Štúrovo patrí ku kľúčovým úsekom v sieti ŽSR. Od sprevádzkovania 16. decembra 1850 patrila k najstarším a najdôležitejším tratiam v Rakúsko-Uhorsku, no i v strednej Európe, pretože spájala Viedeň a Budapešť.

Železnica z mesta Marchegg bola do Bratislavy dokončená už 10. augusta 1848 a od roku 1846 bol v prevádzke i maďarský úsek z Budapešti po Vác. Prepojenie sa budovalo juhom Slovenska a vytvorilo spojnicu dvoch najdôležitejších miest monarchie.

Druhá koľaj pribudla do roku 1904 a elektrická trakcia v roku 1969.

Trať je v Bratislave napojená na úseky z Viedne i Brna, ktorými prichádzajú medzinárodné spoje, pokračujúce do Budapešti i Belehradu. Vnútroštátne rýchliky využívajú najmä úsek po Nové Zámky, kde časť končí a časť pokračuje do Banskej Bystrice či Košíc.

(Zdroj: wikipedia.org a vlaky.net)

Stanice a zastávky

  • Bratislava hlavná stanica– križovatka s traťou 100 (BA – DNV – Marchegg (ÖBB)), 110 (BA – Kúty – Břeclav), 120 (BA – Žilina), 132 (BA – Rajka) a 607 (BA hl. stanica – Nové mesto)
  • Bratislava-Vinohrady
  • Bratislava-Vajnory
  • Ivanka pri Dunaji
  • Bernolákovo
  • Veľký Biel
  • Senec
  • Reca
  • Pusté Úľany
  • Sládkovičovo
  • Galanta– križovatka s traťou 133 (Leopoldov – Galanta)
  • Topoľnica
  • Šaľa– križovatka s traťou 134 (Šaľa – Neded)
  • Trnovec nad Váhom
  • Jatov
  • Tvrdošovce
  • Palárikovo
  • Ľudovítov
  • Nové Zámky– križovatka s traťou 135 (N. Zámky – Komárno), 140 (N. Zámky – Prievidza), 150 (N. Zámky – Zvolen) a 151 (N. Zámky – Zlaté Moravce)
  • Dvory nad Žitavou
  • Pribeta
  • Strekov
  • Nová Vieska
  • Gbelce
  • Mužla
  • Štúrovo– križovatka s traťou 152 (Štúrovo – Levice)

1 komentár

  1. Vnútroštátne rýchliky využívajú najmä úsek po Nové Zámky, kde časť končí a časť pokračuje do Banskej Bystrice či Košíc.
    Uvedená časť je zle napísaná, lebo vnútroštátne rýchliky smer B.Bystrica resp. Košice v stanici Palárikovo plynule prechádzajú na trať do Šurian. Mimo Nových Zámkov !!!

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.