Trať ŽSR 120 Trenčín- Žilina

4644
3

Jazda v rýchliku Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. R 605 (Dargov) v elektrickom rušni radu 362.

Radenie vlaku

Rušeň 362 + vozeň Aeer61 + vozeň Apeer61 + vozeň WRRmeer61 + vozeň BDshmeer + 3x vozeň Beer61 + 4x vozeň Bmpeer61.

 

Číslo trate: ŽSR – 120
Správca: Železnice Slovenskej republiky
Trasa: Trenčín – Žilina
Rozchod: 1 435 mm
Elektrifikácia: striedavý prúd 25 kV 50 Hz

 

Železničná trať Trenčín – Žilina je súčasťou trate Bratislava- Žilina (tiež Považská železnica, v cestovnom poriadku je pre verejnosť označená ako železničná trať číslo 120). Ide o elektrifikovanú dvojkoľajnú železničnú trať na Slovensku, ktorá spája Trenčín a Žilinu a je súčasťou V. medzinárodného dopravného koridoru.

Z histórie trati

V roku 1856 historici zaznamenali prvé snahy o vybudovanie Považskej železnice. 1. novembra 1883 bol sprevádzkovaný úsek do Žiliny. Trať končila na stanici Nová Žilina – terajšia Žilina zriaďovacia stanica; s hlavnou stanicou, kde mala zastávku Košicko-bohumínska železnica bola prepojená až neskôr. V rokoch 1911 – 1912 zdvojkoľajnili úsek Hričov – Žilina a spojku Nová Žilina – Žilina.

 

Modernizácia úsekov trate 120 Trenčín – Žilina

 

úsek dlžka Začiatok výstavby uvedenie
do prevádzky
Trenčín – Púchov
Trenčianska Teplá (vrátane) – Ilava (mimo) 11,4 km november 2009 júl 2014
Ilava (vrátane) – Beluša (mimo) 12,2 km november 2009 júl 2014
Beluša (vrátane) – Púchov (vrátane) 9,7 km júl 2012 predpoklad apríl2015
Púchov – Žilina
Púchov (mimo) – Považská Teplá (vrátane) 15,8 km 2015 2018
Považská Teplá (mimo) – Žilina (mimo) 22,7 km január 2014 január 2017

Stanice a zastávky

  • Trenčín – križovatka s traťou 143
  • Opatová nad Váhom
  • Trenčianska Teplá – križovatka s traťou 122, 123 a 124
  • Dubnica nad Váhom
  • Ilava
  • Košeca
  • Ladce
  • Beluša
  • Dolné Kočkovce
  • Púchov
  • Nosice
  • Milochov
  • Považská Bystrica
  • Považská Teplá
  • Plevník-Drienové
  • Predmier
  • Bytča
  • Dolný Hričov
  • Horný Hričov
  • Žilina – križovatka s traťou 126, 127 a 180

Zdroj: wikipedia.org, vlaky.net

3 KOMENTÁRE

  1. Zajímavé video. Usuzuji, že vzniklo ještě před 1. srpnem 2015, jelikož je zde zachycen styk napájecích systémů 25 kV střídavých a 3 kV stejnosměrných ještě v úseku Dolné Kočkovce – Púchov. Od 1.8.2015 již tento styk neexistuje, stanice Púchov je napájena střídavým proudem 25 kV 50 Hz a naopak vznikly dva nové provizorní styky ve směru na Povážskou Bystrici a ve směru na Horní Lideč.

    • Jiři. To muselo byť natočene niekedy teraz, par mesiacov dozadu. Lebo Považskú Bystricu začali modernizovať až v tomto roku, aj Trenčín dokončili až niekedy v lete tohoto roku. A ešte som si všimol ten skúšobnz vlak s meracím vagónom pevných trakčných vedení SŽDC v Žiline s Siemens Vectronom Lokotrain. A to robili niekedy na jeseň. Keď skúšali trať medzi Žilinu a Považskú Teplu na rýchlosť 160 Km/h.

  2. Pavol: Tak to sem dali nové video – tohle je sem dávané až 22.12.2017. To staré bude asi někde v archívu.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.