Trať ŽSR 110 Bratislava- Kúty

3483
1

Jazda vo vlaku EC 280 Jan Jesenius Českých dráh, ktoré spolupracujú so Železničnou spoločnosťou Slovensko, a.s.  v univerzálnom elektrickom rušni radu 380.

Radenie vlaku

Rušeň 380 + vozeň Apee+ reštauračný vozeň WRmee + osobný/služebný vozeň Bbdgmee +  vozeň Bee + 3x vozeň BPee +  vozeň Bdpee.

Kuty_Ba1

Železničná trať Bratislava – Kúty – Břeclav (v cestovnom poriadku pre verejnosť označená ako železničná trať číslo 110) je elektrifikovaná dvojkoľajná železničná trať na Slovensku, ktorá spája Bratislavu a český Břeclav. Trať je súčasťou Paneurópskeho dopravného koridoru č. 4., spájajúceho Drážďany a Istanbul.

Číslo trate: ŽSR 110
Správca: ŽSR
Trasa: Bratislava – Kúty
Rozchod: 1435 mm
Elektrifikácia: 25 kV 50 Hz

Z histórie trate

Už od roku 1848 viedla trať z Bratislavy do Devínskej Novej Vsi, Marcheggu a Gänserndorfu v Rakúsku, kde sa spájala s traťou Viedeň – Břeclav, vybudovanou už v roku 1839. Trať medzi Bratislavou a Břeclavou budovali až v rokoch 1889 – 1891, kedy Železničná spoločnosť Moravskej doliny vybudovala úsek z Devínskej Novej Vsi do Skalice.

Trať bola dokončená vybudovaním úseku Kúty – Brodské – Břeclav v roku 1900, kedy dokončili most cez Moravu.

Po prvej svetovej vojne bola na celom úseku vybudovaná druhá koľaj a trať bola v roku 1967 ako prvá na Slovensku elektrifikovaná napäťovou sústavou 25kV, 50Hz.

Kuty_Ba3

Na Záhorí bola prvá elektrifikovaná trať na Slovensku z Bratislavy cez Kúty a Brodské do Břeclavi, a to už v roku 1967. Trať z Kútov na Trnavu elektrifikovali roku 1982, trať Kúty – Holíč – Hodonín je pre čiastočnú dopravu elektrifikovaná od roku 1983. Tak sú všetky frekventované trate elektrifikované, bočné železnice majú motorovú vlakovú prevádzku. Prevádzka na trati Dev. Jazero – Stupava pre neefektívnosť a rozvoj autobusovej dopravy po roku 1960 pre osobnú dopravu zanikla. Dostavbou spojenia z Plav. Mikuláša do Jablonice by zlacnela doprava z cementárne v Rohožníku a odbremenila by sa aj trať Bratislava – Kúty pre osobnú i nákladnú dopravu.

Kuty_Ba2

Stanice na trati

  • Bratislava (hl. stanica) – križovatka s traťou 100 (BA – DNV – Marchegg), 120 (BA – Žilina), 130 (BA – Štúrovo),132 (BA – Rajka) a 607 (BA hl. stanica – Nové mesto)
  • Bratislava-Železná studienka
  • Bratislava-Lamač
  • Devínska Nová Ves– križovatka s traťou 110 (BA – DNV – Marchegg)
  • Devínske Jazero
  • Zohor– križovatka s traťou 113 (Zohor – Záhorská Ves)
  • Plavecký Štvrtok
  • Malacky
  • Veľké Leváre
  • Závod
  • Moravský Ján
  • Sekule
  • Kúty– križovatka s traťou 114 (Kúty – Skalica – Sudoměřice SŽDC) a 116 (Kúty – Trnava)
  • hraničný priechod
  • Brodské
728*90

1 komentár

  1. Zajimava trat, uz ji mam nekolikrat projetou. Jen je skoda, ze je zde zaznamenana pouze jizda Bratislava – Kuty, dale do Breclavi jiz jizda zaznamenana neni. Pritom podle Cestovneho poriadku ZSR trat 110 vede az doBreclavi, byt z Kutu je to zaroven trat 250 SZDC.

Napísať odpoveď pre Jiří Kratochvíl Zrušenie odpovede

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.