Trať ŽSR 120 Trenčín- Trnava

2042
0

Jazda v rýchliku Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. R 606 v elektrickom rušni radu 361.

Radenie vlaku

Rušeň 361- 3x osobný vozeň B(ZSSK)- 2x osobný vozeň Bmeer- 2x osobný vozeň Beer- 1x osobný vozeň Bpeer- 1x osobný vozeň Bmpeer- 1x BDsee/Bdghmeer- 1x ARmeer- 1x Apeer

 

Číslo trate: ŽSR – 120
Správca: Železnice Slovenskej republiky
Trasa: Trenčín – Trnava
Rozchod: 1 435 mm
Elektrifikácia: Napájacia sústava – striedavý prúd 25 kV 50 Hz

 

 

 

Železničná trať Trenčín – Trnava je súčasťou trate Bratislava- Žilina (tiež Považská železnica, v cestovnom poriadku je pre verejnosť označená ako železničná trať číslo 120). Ide o elektrifikovanú dvojkoľajnú železničnú trať na Slovensku, ktorá spája Trnenčín a Trnavu a je súčasťou V. medzinárodného dopravného koridoru.

Trnava

Z histórie trati

V roku 1856 historici zaznamenali prvé snahy o vybudovanie Považskej železnice. 1. mája 1873 oficiálne spustili premávku parnej železnice na úseku Bratislava – Trnava. 2. júna 1876 bol otvorený úsek po Nové Mesto nad Váhom a 1. mája 1878 bol dokončený úsek po Trenčín.

Zaujímavosti

Dvojkoľajný železničný tunel Turecký vrch sa nachádza na železničnom koridore č. V Bratislava – Žilina – Košice – Čierna nad Tisou, v medzistaničnom úseku Trenčianske Bohuslavice  – Nové Mesto nad Váhom, v novom železničnom kilometri 102,485 – 104,260.
Tunel je v podstate preložkou bývalej železničnej trate, ktorá obchádzala masív Tureckého vrchu v jeho úbočí v súbehu s cestou I. triedy I/61 a Biskupickým kanálom rieky Váh. Preložku trate bolo nutné uskutočniť kvôli nevyhovujúcim smerovým pomerom bývalej železničnej trate (rýchlosť len 80 km/h) pre požadovanú rýchlosť 160 km/h.

Trencin

Celková dĺžka tunela Turecký vrch v osi je 1775 m, razená časť má dĺžku 1740m.

Turecký vrch má nadmorskú výšku 346,3 m n.m. Je prírodnou rezerváciu od roku 1984 s výmerou 30,4 ha.

Tunel Turecky vrch

Modernizácia úsekov trate 120 Trnava- Trenčín

 

Úsek Dĺžka Začiatok výstavby Uvedenie
do prevádzky
Trnava – Nové Mesto nad Váhom
Trnava (mimo) – Piešťany (mimo) 33 km október 2004 marec 2008
Piešťany (vrátane) – Nové Mesto nad Váhom (vrátane) 20 km marec 2006 marec 2009
Nové Mesto nad Váhom – Trenčín
Nové Mesto nad Váhom (mimo) – Trenčianske Bohuslavice (mimo) 4,5 km september 2009 máj 2013
Trenčianske Bohuslavice (vrátane) – Zlatovce (mimo) 12,9 km september 2009 máj 2013
Zlatovce (vrátane) – Trenčianska Teplá (mimo) 12,2 km október 2012 predpoklad január 2016

 

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.