Štúdia realizovateľnosti uzla Bratislava môže byť hotová na jar

232
0

Bratislava 28. januára (TASR) – Štúdia realizovateľnosti uzla Bratislava, ktorá má zásadným spôsobom ovplyvniť vývoj železničnej dopravy v hlavnom meste, by mohla byť hotová na jar tohto roka. TASR to potvrdili Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). S jej dokončením sa pritom počítalo už v auguste 2017, neskôr koncom roka 2017, potom v prvom polroku 2018, koncom roka 2018, prípadne začiatkom tohto roka. Štúdia má dať tiež odpoveď na otázku, či a ako by mala byť železničná stanica Filiálka v Bratislave do budúcna využitá.

Aktuálne prebieha štvrtá etapa spracovania štúdie. Cieľom v tejto etape je podrobné hodnotenie užšieho výberu alternatív. „Projektant predložil koncom roka 2018 návrh správy za štvrtú etapu, v súčasnosti rieši pripomienky k tejto správe. Predpokladáme, že v januári by mal zasadnúť riadiaci výbor, ktorý by schválil závery štvrtej etapy. Kompletné spracovanie a odovzdanie štúdie predpokladáme na jar,“ povedal hovorca ŽSR Michal Lukáč.

Štúdia má priniesť komplexnú analýzu súčasného stavu a riešiť bude aj dopravnú perspektívu, rozvoj, modernizáciu a vzájomné dopravné prepojenia desiatich železničných úsekov v Bratislave a okolí, 12 železničných staníc v rámci Bratislavy a 12 medzistaničných úsekov. „Štúdia realizovateľnosti by mala byť vypracovaná na základe komplexnej analýzy súčasného stavu železničnej infraštruktúry a prevádzky v uzle, a súčasne by mala navrhnúť koncepcie prepravných prúdov v uzle reflektujúc všetky budúce potreby a potenciál tratí,“ spresnil Lukáč.

Aj na základe výsledkov štúdie rozhodnú ŽSR o budúcnosti bratislavských železničných staníc Filiálka či Predmestie, ale aj o zastávke Vinohrady. Bývalý primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal dlhodobo tvrdil, že hlavné mesto potrebuje mať vybudovanú novú železničnú stanicu Filiálka pri Trnavskom mýte. Táto stanica by podľa jeho slov pomohla doprave, nevytvorila nové rozdelenia v meste a neobťažovala ľudí hlukom.

Súčasný primátor Bratislavy Matúš Vallo v rozhovore pre TASR uviedol, že stanica Filiálka je otázka 20 rokov. „My chceme dopravu vyriešiť oveľa skôr. Filiálka bude výborná stanica pre prímestskú vlakovú dopravu. Hlavná stanica je zas dobrá pre smer do Rakúska, Prahy či na sever Slovenska. Bude to ako v iných európskych metropolách, ktoré majú viacero železničných staníc. Mojou prioritou však bude, aby sa Hlavná stanica zrekonštruovala,“ povedal.

ŽSR v minulosti pre TASR skonštatovali, že stanica Filiálka je v ich správe a mesto ani mestská časť s ňou nemajú žiadny vzťah. „Štúdia dá odpoveď na otázku, či a ako by mala byť Filiálka do budúcna využitá, aký bude jej význam v rámci zapojenia do koľajovej dopravy v Bratislave, v akom rozsahu a v akej podobe by mala do budúcna slúžiť,“ uviedli železnice.

728*90

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.