Redizajn webového sídla ŽSR

59
0
ZDIEĽAŤ

Bratislava 6. februára (TASR) – Železnice Slovenskej republiky spustili novú webovú stránku www.zsr.sk. Redizajnovať web ŽSR bolo potrebné z vizuálneho,  funkčného, ako aj z technického hľadiska. Poslednú úpravu webovej stránky ŽSR realizovali pred desiatimi rokmi, ešte v roku 2008. Odvtedy prešiel web len minimálnymi zmenami.

Dizajn doterajšej webovej stránky už pôsobil zastaralo, bol adekvátny trendom použitým ešte v 90-tych rokoch 20. storočia, nebol prispôsobený používaniu prostredníctvom mobilných telefónov a ani nespĺňal požiadavky na prehliadanie obsahu pre slabozrakých a nevidiacich.  Vývoj a realizácia nového webu trvali 9 mesiacov. Nový web je moderný, poskytuje aktuálne a prehľadné informácie s využitím interných systémov, aplikácií a technológii ŽSR.

Nový web ŽSR je špecifický, informácie, ktoré prezentuje smerom do externého prostredia, sú rôzneho charakteru pre bežného návštevníka i pre odbornú verejnosť. Preto bolo na začiatku potrebné identifikovať oblasti pre zmenu starého webu a navrhnúť komplexné riešenie nového webu.   ŽSR sa preto zamerali najmä na tri aspekty webu:

Dizajn – použité farby, fonty písma, rozloženie a celkový vizuálny dojem z webu, a predovšetkým jeho prispôsobenie mobilným zariadeniam. Použiteľnosť webu – jeho funkcionality a využitie pre používateľa, dojem z jeho obsahu a funkčnosti, prehľadné a zrozumiteľné zaradenie jednotlivých úrovní.
Technické riešenie webu – aktuálnosť, kvalita, stabilita a bezpečnosť použitých  technológií.

Najväčší dôraz bol kladený na cieľového používateľa webu. Analýzou skúseností a zozbieraných dát (Google Analytics) bola identifikovaná cieľová skupina používateľov v základnom delení do dvoch kategórií: Verejnosť/Médiá a Dopravcovia. Dôležitým kritériom bola jednoduchá a prehľadná navigácie a štruktúra webstránky.

Po schválení nového designu a technického riešenia nasledovala migrácia dát zo starého webu a aktualizáciou obsahu, ako aj testovanie obsahu,  funkčnosti a bezpečnosti (duálna prevádzka, kde bežal starý i nový web) a školenia správcov obsahu stránok, nasadenie do produkčnej prevádzky. Celý projekt novej webovej stránky realizovala firma InterWay a.s.

Celková cena realizácie predstavuje 29 410 EUR, pričom samotný dizajn stránok stál 7 600 EUR. Zostávajúcu  časť celkovej ceny tvoria integrácie na interné informačné systémy a implementácia CMS (content management system) – redakčného systému pre správu obsahu internými zamestnancami ŽSR.  ŽSR dnešným dňom spustili testovaciu prevádzku nového webového sídla v externom prostredí, počas ktorej  ešte môže dôjsť k drobným úpravám.

Booking.com

BEZ KOMENTÁRA

ZANECHAŤ ODPOVEĎ