Nemecké železnice DB predstavili nový vlak ICE 4

695
1
ZDIEĽAŤ

Berlín, 20. septembra (Tablet.TV) – Nemecká železničná spoločnosť Deutsche Bahn bude mať novú „vlajkovú loď“ – vlakovú súpravu ICE 4. Vlaky má nasadiť na pravidelné spoje od konca budúceho roka. Postupne by mali nahrádzať súpravy starších generácií, ktoré sú menej spoľahlivé.

galerie_ice4_8

12-dielna súprava vysokorýchlostného vlaku ICE 4 dosahuje najvyššiu rýchlosť 250 kilometrov za hodinu a má celkovú dĺžku 346 metrov. Celkovo má 830 sedadiel, z toho 205 v prvej a 625 v 2. triede. Ľahký a optimalizovaný aerodynamický dizajn sedadiel znížuje spotrebu energie na jedno sedadlo v porovnaní s ICE 1 o 22 percent aj vďaka denným svetlom riadeným ovládaním LED osvetlenia.  Hmatové piktogramy a informácie v Braillovom písme vo vstupných a výstupných oblastiach dávajú slabozrakým a nevidiacim cestujúcim pokyny a všetky potrebné informácie.

ice4_db116490

Súprava ICE 4 čaká v najbližšom čase testovanie na trati medzi Hamburgom a Mníchovom. Po nasadení ponúkne cestujúcim niekoľko noviniek, vrátane dlhších vagónov s väčším počtom miest na sedenie, lepšiu klimatizáciu, 8 miest pre bicykle v každom vozni, väčšie okná a špeciálne osvetlenie, ktoré môže dodávať interiéru zelený, červený alebo belasý odtieň.

Zo 130 objednaných vlakov bude 85 tvoriť 12 vozňov a 45 sedem vozňov.

ICE 4 - Baureihe 412 auf der NIM unterwegs

 Vlak s typickou aerodynamickou kabínou rušňovodiča bude s maximálnou rýchlosťou 250 kilometrov za hodinu menej  svižný ako predchodca ICE 3 (až 330 kilometrov za hodinu). Má však ľahšiu  konštrukciu, vďaka čomu bude úspornejší a mal by byť aj spoľahlivejší.

Najnovšia bezdrôtová technológia prístupu na internet bude k dispozícii v celom vlaku.

Nová tvár ICE flotily spája moderný cestovný komfort, inovatívne technológie a šetrnosť k životnému prostrediu.

ice4_db116549

Inovatívna koncepcia pohonu s názvom Powercars umožňuje pružné radenie vlakov. V prípade poruchy jedného vozňa umožňuje rýchlu výmenu jediného vozňa a nie celej súpravy.

Druhá zmena má obmedziť problémy s klimatizáciou, Ktorá bude mať dva okruhy. Oba sú dimenzované na vonkajšie teploty od mínus 25 do plus 45 stupňov Celzia.

ICE 4 startet neue Ära im ICE-Verkehr der Bahn

Nemecký železničný dopravca chce aj vďaka novým vlakom do roku 2030 zvýšiť počet cestujúcich o 25 percent, na 180 miliónov ročne.

Za 130 súprav od firmy Siemens a subdodávateľa Bombardier zaplatí nemecký železničný prepravca vyše 5 miliárd eur. Ide o najväčší kontrakt v histórii spoločnosti.

Súpravu ICE 4 budú onedlho testovať na trati medzi Hamburgom a Mníchovom. Následne 130 súprav nasadia na trate do polovice roka 2023.

 

1 komentár

ZANECHAŤ ODPOVEĎ