Namiesto kupé sedenia ako v lietadle. ČD začali jazdiť s modernizovanými vozňami

770
0
ZDIEĽAŤ

Praha, 22. sptember (idnes.cz) – České dráhy nasadili do prevádzky nové modernizované vozne, ktoré majú byť prakticky tým najlepším, čo cestujúcim dopravca ponúka. Nasadia ich na spojenie z Prahy do Hamburgu a do Bratislavy.

Ide o rekonštrukcie vozňov radu Bmz od Siemensu, ktoré robí pre České dráhy spoločnosť Pars nova patriaca do skupiny Škoda Transportation. Pre cestujúcich bude okrem interiéru najväčšou zmenou usporiadanie vozidla: zmiznú z nich klasické kupé, ľudia budú sedieť ako v lietadle za sebou, súčasťou je aj niekoľko štvorsedaček, kde cestujúci sedia oproti sebe.

1

Pre trať medzi Prahou a Hamburgom (niektoré vozne budú zachádzať priamo až do Kielu) pripravili České dráhy dva nové typy vozňov. „Vagóny ponúkajú komfortné cestovanie aj vozíčkárom v klimatizovanom prostredí, osobitný oddiel pre cestujúcich s deťmi vrátane miesta pre umiestnenie kočíka a miesta pre bicykle,“ povedal hovorca Českých dráh Petr Šťáhlavský. Okrem linky do Nemecka ich nasadia aj na vlak Slovenská Strela z Prahy do Bratislavy.

5

Deväť modernizovaných vozňov typu Bhmpz 228 má celkovo šesťdesiat miest so sklopnými stolčekmi, u štvorsedačiek sú väčšie stoly s rozkladacími krídlami. Sedačky sú s textilným poťahom a polohovateľné, k dispozícii je zásuvka na dobíjanie elektroniky vrátane USB portov, vagón je pripojený na internet.

Súčasťou je rozšírený voľný priestor s dvomi sklopnými sedačkami pre cestovanie dvoch osôb na invalidných vozíkoch. Jediné kupé vo vozni je štvormiestny oddiel pre cestujúcich s deťmi s veľkým stolom s rozkladacími krídlami, ktorý možno využiť pre maľovanie alebo stolové hry. Modernizáciou prešla aj toaleta.

4

Ďalších deväť vozňov radu Bdmpz 227 ponúka cestujúcim 72 tapacírovaných polohovateľných sedačiek v každom vozni s podobným usporiadaním ako predchádzajúci typ, namiesto oddielu pre vozíčkárov je priestor pre uloženie ôsmich bicyklov.
Podľa Šťáhlavského opravou alebo výmenou prešli aj technické jednotky skryté oku cestujúceho, ako sú napríklad centrálny zdroj energie, klimatizácia, toalety s uzavretým systémom a ďalšie vybavenie vozňov.

5

Modernizované vozne budú jazdiť aj na linke Slovenskej strely. Spojenie funguje už 80 rokov, 11. augusta preto dráhy predstavili špeciálny výročný dizajn:

 

BEZ KOMENTÁRA

ZANECHAŤ ODPOVEĎ