Menej švajčiarskych vlakov pre MS vo futbale 2018 v Rusku

821
0
ZDIEĽAŤ

Zürich 26. máj (Reuters) –  Ruská železničná spoločnosť znížila svoju objednávku na švajčiarske vlaky, ktoré pomôžu prepravovať návštevníkov na Majstrovstvách sveta vo futbale v roku 2018 v Rusku o viac ako polovicu v dôsledku tlaku zo strany západných sankcií, nízkych cien ropy a slabého rubľa, uviedala švajčiarska firma Stadler Rail.

Ruská železničná spoločnosť Aeroexpress dohodla v roku 2013 kúpu 25 dvojposchodových prímestských vlakov Stadler za 385 miliónov eur (432 miliónov dolárov), ale teraz znížila objednávku na 11 vlakov v hodnote 183,9 miliónov eur, uviedla firma Aeroexpress.

Stadler povedal, že od podpisu pôvodnej zmluvy, pokles cien ropy a zemného plynu a západné sankcie voči Rusku kvôli Ukrajine oslabili rubeľ. To spôsobilo problémy pre Aeroexpress, ktorý financoval obchod prostredníctvom ruskej Gazprombank.

10-Aeroexpress-Russia

Aby zachránil aspoň časť dohody – ako povedali predstavitelia Stadleru, transakcia zostane aj tak jej doteraz najväčšou v Rusku – generálny riaditeľ firmy Peter Spuhler sa dohodol na znížení počtu vlakov a zároveň na rozšírení splátkového kalendára pre Aeroexpress.

„Je zrejmé, že geopolitická situácia nebola práve vhodná pre túto transakciu,“ povedal Spuhler na tlačovej konferencii v Moskve. Stadler ďalej uviedol, že vlaky budú pripravené na majstrovstvá sveta. Nové motorové vozne budú spájať letisko Domodedovo a medzinárodné letisko Vnukovo s centrom Moskvy.

Rusko očakáva, že až milión návštevníkov príde na MS vo futbale, čo bude pre letiská v krajine a dopravnú infraštruktúru ohromná záťaž. Rusko vyhral právo hostiť turnaj v roku 2010 s sľubom prepracovať dopravný systém a vybudovať športové zariadenia state-of-the-art. Nákladné rekonštrukcie letísk a vysokorýchlostné železničné spojenia považovali za nevyhnutné na uľahčenie cestovania medzi 11 hostiteľskými mestami. Ale ekonomická slabosť donútila vládu k zníženiu plánovaných výdavkov na majstrovstvá sveta.

Švajčiarsko sa nezapojilo do západných sankcií voči Moskve, ktoré obmedzovali medzinárodné financovanie veľkých ruských bánk a energetických spoločností.

Stadler našiel alternatívne domovy pre niektoré ostatné vlaky v pôvodnom poradí: päť pôjde do Azerbajdžanu, ďalšie štyri sú určené pre železničné trate v Gruzínsku.

Stadler je stále optimistický, pokiaľ ide o štyri vlaky bez kupca – po tom, čo pôvodná objednávka bola rýchlo znížená na 24 – môžu byť eventuálne zaslané Aeroexpressu pre „nasadenie počas Majstrovstiev sveta vo futbale v Moskve, aby sa zabránilo zápcham“.

Pritom keď Aeroexpress objednával vlaky pred tromi rokmi, uviedol ako argument, že dvojposchodové vlakové súpravy sú potrebné, pretože osobná doprava narástla takmer o 20 percent ročne, a chcú zmodernizovať svoj vozový park.

BEZ KOMENTÁRA

ZANECHAŤ ODPOVEĎ