Koniec plastu. České dráhy zaviedli In Kartu v mobile

113
0
ZDIEĽAŤ

Praha 19. január (iDnes.cz) – Pravidelní zákazníci Českých dráh môžu vymeniť plastové vernostné In Karty za aplikáciu v dotykovom mobilnom telefóne. Skráti sa tým napríklad štvortýždňové čakanie na vystavenie plastovej kartičky- zriadenie elektronickej náhrady má trvať len tri minúty. Používanie aplikácie bude veľmi jednoduché, sľubuje štátny dopravca.

Pre vystavenie novej elektronickej In Karty alebo takzvaného obrazu pre tých zákazníkov, ktorí už majú starú plastovú vernostnú kartu, je potrebné mať v telefóne nainštalovanú aplikáciu Môj vlak. Tá umožňuje on-line nakupovať cestovné lístky a kontrolovať aktuálne informácie z prevádzky, napríklad polohu vlaku, dĺžku meškania alebo číslo nástupišťa.

„Nový zákazník si stiahne a nainštaluje do mobilu s operačným systémom Android alebo iOS poslednú verziu aplikácie Môj vlak a vytvorí si v aplikácii užívateľský účet. Vlastné obstaranie virtuálnej In Karty alebo obrazu existujúce čipové In Karty je možné v aplikácii Môj vlak, a to v užívateľskom profile v časti s identitou cestujúceho, „spresnil dopravcu.

Všetky dáta o cestujúcom sú zaznamenané prostredníctvom dynamického QR kódu, ktorý vedia prečítať prenosné počítače sprievodcov. Systém rýchlo sa meniaceho QR kódu nie je prakticky možné skopírovať, čo podľa Českých dráh zvyšuje bezpečnosť uložených dát. K údajom sa vlakový personál dostane aj na miestach, ktoré majú slabé alebo vôbec žiadne internetové pokrytie.

Pri vypĺňaní virtuálnej karty musia cestujúci zadať meno a ďalšie základné údaje, ako je dátum a miesto narodenia. Pre identifikáciu cestujúceho je potom nutné do aplikácie tiež nahrať fotografiu – postačí aj selfie z mobilu urobená priamo na nástupišti. Pri prvom použití je potom potrebné doložiť občianskym preukazom platnosť zadaných údajov, pri ďalších kontrolách už nie je preukaz potrebný, uviedla riaditeľka odboru cenotvorby v Českých dráhach Zuzana Čechová.

Mobilnú aplikáciu Môj vlak si od jej vzniku v roku 2014 stiahlo do mobilu asi osemsto tisíc zákazníkov. Ľudia on-line predaj cestovných lístkov využívajú najmä pre nákup cestovných lístkov na dlhšie trasy. Napríklad pri medzinárodných cestovných lístkov sa cez internet predá zhruba polovica dokladov.

Do klasických pokladní potom ľudia chodia predovšetkým pre lístky na kratšie trasy, on-line predaj u tohto druhu jázd tvorí len pätnásť percent, dodala Čechová. Virtuálnu In Kartu si od jej pondelňajšieho zavedenia do skúšobnej prevádzky zatiaľ zaobstarala asi tisícka ľudí.

Zdroj: iDnes.cz

Booking.com

BEZ KOMENTÁRA

ZANECHAŤ ODPOVEĎ