Český Leo Express kúpi nové vlaky z Číny, od najväčšieho výrobcu na svete

477
0
ZDIEĽAŤ

Praha 27. septembra (TASR) – Do dvoch rokov by sa na koľaje v Európskej únii mali dostať prvé vlaky vyrobené v Číne. Jazdiť s nimi chce začať český súkromný dopravca Leo Express. Ako uviedol server iDNES.cz, vo Viedni podpísal dohodu na dodávku troch nových jednotiek a rámcovú zmluvu na ďalších 30 vlakov s najväčším výrobcom vlakov na svete, čínskou firmou CRRC. Cenu transakcie odmietli strany komentovať.

novs

 

Česká firma zatiaľ nezverejnila, kde konkrétne jednotky nasadí. Dodávka prvých troch jednotiek pre Leo Express je plánovaná na polovicu roka 2018. Kapacita počtu sedadiel Leo Express by sa týmto krokom zdvojnásobila.

Nové jednotky sú určené pre stredoeurópsky trh, ako pre nedotovanú prevádzku na komerčné riziko, tak pre objednávanú prevádzku v rámci záväzku verejnej služby. Leo Express v súčasnosti prevádzkuje spoje medzi Českom a Slovenskom a usiluje sa o vstup na poľský trh.

tn_mk-mztransport-crrc-emu-interior

Firma zatiaľ jazdí s piatimi jednotkami Stadler Flirt. Spolupráca s čínskou firmou povedie podľa šéfa spoločnosti Petra Köhlera k novému konceptu služieb. Ku spojeniu s čínskou firmou ho podľa jeho slov viedli technologické riešenia a ich spoľahlivosť.

480_001_vrbice

„Chceme s nimi vyvinúť úplne novú generáciu železničných jednotiek, ktoré kopírujú potreby zákazníkov a skúsenosti z doterajšej prevádzky. Nové vlaky budú vybavené technológiami vyvinutými v Leo Express. V CRRC sme našli dlhodobého partnera pre rast nášho podnikania, pretože úroveň personifikácie ich jednotiek v priebehu fázy vývoja nám umožňuje veľmi pružne reagovať na požiadavky ako v komerčnej doprave, tak na požiadavky zadávateľov verejných zákaziek,“ povedal Köhler.

tn_mk-mztransport-crrc-emu-cab

Podľa neho je výhodou napríklad kratšia dodacia lehota vďaka obrovským výrobným kapacitám. „Rozhodne chceme zachovať významný podiel kvalitných českých a iných stredoeurópskych subdodávateľov,“ dodal Köhler.

480_001_interior2

Čínske vlaky musia prejsť schválením do prevádzky v Česku. V Európe zatiaľ niekoľko čínskych výrobcov uspelo len v dodávkach autobusov, ich podiel na európskom trhu je však zatiaľ malý.

 

BEZ KOMENTÁRA

ZANECHAŤ ODPOVEĎ