České dráhy objednali desať nových vlakov za tri miliardy českých korún

193
0
ZDIEĽAŤ

Praha 10. júla (iDnes.cz) – České dráhy zmodernizujú vozový park na medzištátnych a diaľkových spojoch. Od združenia spoločností Siemens a Škoda Transportation objednali desať päťvozňových súprav Viaggio Comfort schopných jazdiť rýchlosťou až 200 kilometrov za hodinu. Hodnota zákazky na nákup päťdesiatich nových vagónov dosahuje zhruba tri miliardy korún.

Českí cestujúci poznajú podobný koncept vozidiel od vlakov Railjet, ktoré České dráhy nasadzujú na trať z Bratislavy do Brna a ďalej do Rakúska. Na rozdiel od Railjetov, ale terajšia zákazka neobsahuje riadiace vozne a súpravy vozňov možno ľubovoľne skladať podľa aktuálnej potreby do dlhších i kratších vlakov, ako je to u klasických vlakov tvorených rušňami a vagónmi.

Z pohľadu cestujúceho, jazdný komfort a interiér vozidiel sa však od Railjetov príliš nelíši, uviedol hovorca ČD Petr Šťáhlavský.

Súpravy od Siemensu ponúknu cestujúcim bezbariérové ​​klimatizované priestory, ktoré sú zároveň tlakotesné. To pri vyšších rýchlostiach chráni cestujúcich pred nepríjemnými tlakovými nárazmi napríklad pri vjazde do tunela alebo pri míňaní s protiidúcim vlakom. Medzi ďalšie vybavenie uviedli České dráhy elektrické zásuvky a USB konektory pre nabíjanie techniky, wifi pripojenie, miesta pre bicykle, kočíky a vozíky pre invalidných cestujúcich.

Dvesto kilometrovú rýchlosť vozidlá využijú predovšetkým na cezhraničných úsekoch. „Schopnosť ísť touto rýchlosťou je štandard, ktorý zahraniční partneri vyžadujú,“ uviedol Šťáhlavský.

Súpravy ju využijú napríklad pri ceste do Drážďan a Lipska, Varšavy alebo do slovenskej Bratislavy, lebo trať spájajúca slovenské hlavné mesto s Českom by sa v blízkej budúcnosti mala zmodernizovať na rýchlosť do 200 kilometrov za hodinu. V Česku je prvým projektom pre túto rýchlosť úsek medzi Brnom a Přerovom.

Plzeňská Škoda sa na dodávke vozidiel bude podieľať najmä montážou a oživovaním vozidiel, uviedol viceprezident spoločnosti Tomáš Ignačák. 132 metrov dlhé iné ako hnacie súpravy ponúknu 330 miest na sedenie. Ťahať ich môžu rušne od Škody prezývané Emil Zátopek, Vectron od Siemensu alebo staršie modely, pri ktorých ale vozne nevyužijú svoju maximálnu rýchlosť.

Najväčšou prednosťou, ktorú dopravca v tlačovej správe opakovane vyzdvihol, má byť ale všestrannosť zakúpených vozidiel.

„Do priechodných vlakových súprav bude možné k jednotkám pripojiť ďalšie vozidlá 1. a 2. triedy, reštauračné vozne, vozne pre prepravu bicyklov alebo napríklad riadiace vozne. To umožňuje tieto iné ako hnacie jednotky prevádzkovať ako obyčajné rušňom ťahané súpravy aj ako vratné súpravy typu push-pull, teda v jednom smere tlačené rušňom, „dodal Miroslav Kupec, člen predstavenstva zodpovedný za techniku ​​a majetok.

BEZ KOMENTÁRA

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.